شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
قهرمان آسیا موانع پیشرفت جودو را نوشت

مسعود حاجی‌آخوندزاده، جودوکار سابق تیم ملی ایران و قهرمان بازی‌های آسیایی بوسان کره جنوبی در دسته 60 کیلوگرم از تالیف کتاب «بررسی موانع پیشرفت ورزش جودو» و ارایه آن به فدراسیون این ورزش خبر داد.-

حاجی‌آخوندزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این اثر دربرگیرنده دیدگاه‌‌های صاحب‌نظران، کارشناسان و مربیان ورزش جودو و همچنین تشریح موانع و مشکلاتی است که به ناکامی جودوکاران در مسابقات مختلف می‌انجامد. مباحث فنی، انگیزشی، مدیریتی و ارتباطات ورزشی، مهم‌ترین فصل‌های بررسی موانع پیشرفت جودو را تشکیل می‌دهند. 

وی با اشاره به مشکلات پایه‌ای که در عملکرد جودوکاران جوان و نوجوان کشورمان دیده می‌شود، افزود: در کلاس‌های توجیهی مربی‌گری جودو تاکید زیادی روی مطالعه مربیان و جودکاران جوان برای آشنایی با تکنیک‌ها و تاکتیک‌های روز این ورزش دارم. جودو هم مثل سایر ورزش‌های رزمی دارای فنون و تاکتیک‌هایی نوینی است که آشنایی با آن‌ها برای مربیان و جودوکاران ضرورت دارد. 

قهرمان مسابقات آسیایی اولان‌باتور درباره انتشار کتابش گفت: این اثر را در اختیار فدراسیون جودو قرار داده‌ام و امیدوارم هرچه سریع‌تر با حمایت این فدراسیون منتشر شود و در اختیار علاقه‌مندان به ورزش جودو قرار بگیرد. همچنین امیدوارم با تالیف این اثر مکتوب، قدمی هرچند کوتاه برای خدمت به ورزش جودو ایران برداشته باشم. 

مسعود حاجی‌آخوندزاده جودوکار سابق تیم ملی ایران، قهرمان بازی‌های آسیایی بوسان (سال 2002) و نفر اول مسابقات قهرمانی آسیا در اولان‌باتور مغولستان (2001)،‌ دانش‌آموخته رشته مدیریت ورزشی و دارای مدرک کارشناسی ارشد این رشته از دانشگاه تهران است. وی در المپیک پکن (2008) با دو پیروزی و دو شکست به مقام پنجم دسته 60 کیلوگرم رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط