یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱
اهدای 1500 جلد کتاب به کاروان کتابخانه صبا

بیش از یک هزار و 500 جلد کتاب روز گذشته(شنبه) از سوی مردم شهرستان گتوند در استان خوزستان به سومین کاروان کتابخانه صبا اهدا شد.-

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کتاب‌هایی که در این شهرستان به کتابخانه صبا اهدا شدند، اغلب در موضوعات داستان، شعر و ادبیات دفاع مقدس بوده‌اند.

مسعود خلیلی افزود: این کتاب‌ها از سوی نویسندگان و شاعران گتوندی و همچنین مسوولان و دانش‌آموزان این شهرستان اهدا شده‌اند.

وی با بیان این‌که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم حضور داشت،‌ اظهار کرد: دکتر سیدمحمد حسینی نیز با حضور در کاروان کتابخانه صبا، پنج جلد کتاب را در موضوعات مختلف به این کاروان اهدا کرد.

خلیلی با اشاره به این‌که در این مراسم همچنین از کتاب «مسیر عصیان» رونمایی شد، توضیح داد: این کتاب شامل وصایا و زندگینامه شهدای شهرستان گتوند بود که به همت جمعی از پژوهشگران گردآوری شده است.

کاروان کتابخانه صبا پس از گتوند، امروز در شهر شوش حضور یافته است و فردا به شوشتر و پس از آن از مسجد سليمان، اهواز، آبادان و خرمشهر عبور می‌کند و عازم مقصد نهایی خود در دشت آزادگان خواهد شد.

طرح کاروان کتابخانه صبا كه پيش از اين دوبار در جزيره تنب بزرگ و همچنين روستاي مرزي رباط در استان خراسان شمالي نيز انجام شده بود، با ميزباني نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، همكاري شبكه يك سيماي جمهوري اسلامي ايران و با هدف احداث كتابخانه عمومي در مناطق محروم كشور انجام مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط