یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
محمد میرشکرایی تجلیل می‌شود

مراسم تجلیل از محمد میرشکرایی، پژوهشگر فرهنگ و هنرهای بومی و نویسنده آثاری چون «فرهنگ نمايش‌های عاميانه ايران» همزمان با برگزاری «همایش ملی هنرهای آیینی ایران» سه‌شنبه هفته جاری در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از پایگاه خبری پژوهشكده هنر فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، مراسم تجلیل و بزرگداشت محمد میرشکرایی، همزمان با برگزاری «همايش ملی هنرهای آيينی در ايران» سه‌شنبه، هشتم اسفند، از ساعت 17 تا 19 در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

اين مراسم با همكاری فرهنگستان هنر، پژوهشکده هنر، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دانشگاه هنر اسلامی تبريز و انجمن انسان‌شناسی ايران برگزار می‌شود.

فرهنگستان هنر در خيابان ولی‌عصر(عج)، پايين‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552 واقع است.

محمد ميرشكرايی در سال 1321 در شهر تفرش متولد شد. وی فارغ‌التحصیل مقطع دکترای فرهنگ و زبان‌های باستانی از کشور تاجیکستان است.
 
میرشکرایی در سال 1352 به استخدام مرکز مردم‌شناسی ايران در وزارت فرهنگ و هنر درآمد و مسووليت حوزه مرکزی شامل استان‌های امروزی تهران، قم، قزوين و البرز را عهده‌دار شد.

از جمله آثار و کتاب‌های منتشر شده این پژوهشگر فرهنگ و هنر بومی می‌توان به «هنرهای بومی در صنايع دستی باختران»، «جاذبه‌های فرهنگ سنتی ايران» و «فرهنگ نمايش‌های عاميانه ايران» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها