چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
شعر فجر بستری مناسب برای استعدادهای جوان است

محمدحسین شفیعی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، برگزاری جشنواره شعر فجر را بستری مناسب برای بروز و ظهور استعدادهای جوان در حوزه شعر می‌داند و معتقد است که می‌توان امیدوار بود شاعران جوان با قریحه و ذوق انقلابی بتوانند اشعار زیبا و پرمحتوایی در حوزه ارزش‌های انقلابی و اسلامی بسرایند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، شفیعی گفت: هر چند جشنواره شعر فجر دیر متولد شد و هفتمین دوره خود را سپری می‌کند، اما با تلاش بی وقفه شاعران جوان می‌توانند زمان از دست رفته را جبران کند و با سرعت بیشتری خلاء‌های موجود را پر و مسیر خود را با سرعت طی کند.

وی در جشنواره منطقه‌ای شعر فجر که با حضور شاعران برگزیده استان‌های قم، البرز و قزوین در سالن همایش استانداری قزوین برگزار شد، پس از قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به این جشنواره، اظهار امیدواری کرد که این رویداد هنری به رونق هر چه بیشتر شعر فارسی کمک کند.

شفیعی با بیان این‌ نکته که آشنایی با شعر فارسی موجب ارتقای معرفت، اخلاق و معنویت می‌شود، گفت: اقشار مختلف جامعه با آشنایی با مفهوم و مضمون شعر می‌توانند اخلاق معنوی خودشان را ارتقا دهند. 

در ادامه این برنامه امام جمعه موقت قزوین نیز گفت: زبان گویای هر ملت شعر و سایر رشته‌های فرهنگی و هنری آن ملت است که از ارزش‌ها، آرمان‌ها، علایق و دغدغه‌های مردم آن کشور حکایت می‌کند.

حجت الاسلام محمد باریک‌بین با اشاره به جایگاه رفیع شاعران در انتقال معارف، ارزش‌های دینی، مسایل اجتماعی، عقیدتی و فرهنگی به جامعه، اظهار داشت: شایسته است این جشنواره‌ها به شکل مردمی‌تر برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط