چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵

ایالت برلین – براندنبورگ میشاییل ویلدنهاین را برای رمان «برادر خونی» به عنوان برنده جایزه ادبی «فر.دی» 2012 برگزید._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، ویلدنهاین این جایزه 5 هزار یورویی را که در ژانر ادبیات کودکان و نوجوانان اهدا می‌شود در ماه آوریل (فروردین 92) دریافت خواهد کرد.
 
هیات داوران در توضیح انتخاب رمان «برادر خونی» که سال 2011 در انتشارات راونزبورگر منتشر شده اعلام کرد: ویلدنهاین موفق شده تا در این رمان که ماجرای دو دوست صمیمی به نام‌های داریوس و هاکان را روایت می‌کند، موضوع‌هایی چون دوستی، خشونت، تفاوت‌های فرهنگی، عشق، نئونازی، نژادپرستی و خانواده را به گونه‌ای به یکدیگر پیوند دهد و به یکدیگر مربوط کند که منجر به خلق یک داستان متنوع، تکان دهنده و بالاخص هیجان‌انگیز شود.
 
میشاییل ویلدنهاین متولد 1958 در برلین است. او که در رشته‌های فلسفه و علوم رایانه تحصیل کرده، در نهادهای مختلف ضد تبعیض نژادی فعالیت داشته است. ویلدنهاین سال 1983 نخستین داستانش با نام «به عنوان مثال کی» و در سال 1994 نخستین کتاب نوجوانانه‌اش را با نام «کسی که از خودش دفاع نمی‌کند» را زیر چاپ برد. در این میان رمان «برادر خونی» پنجمین اثری است که وی در انتشارات راونزبورگر منتشر کرده است. ویلدنهاین هم اینک به نگارش رمان‌هایی برای نوجوانان، بزرگسالان و نیز نوشتن نمایشنامه، فیلمنامه و شعر می‌پردازد. او برای آثار خود بارها مورد تجلیل قرار گرفته که از جمله آن‌ها کسب جایزه ارنست ویلنر در کلاگنفورت اتریش، جایزه هانس – ایم – گلوک در سال 1994 و جایزه آلفرد دوبلین سال 2007 است. وی همچنین در سال 2002 عنوان نویسنده شهر راینزبرگ و سال 2006 به عنوان نویسنده دانشگاه کویین ماری لندن تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها