سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
بازگشایی مجدد انتشارات سالوک در خراسان شمالی

مدیر اجرایی انتشارات «سالوک» شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی گفت: به دلیل داشتن دغدغه فرهنگی و انتشار کتاب‌های نویسندگان نوقلم و بومی، بعد از 18 ماه تعطیلی، این انتشارات بازگشایی شد.-

علی قدیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که دو ماه است این انتشارات بازگشایی شده است، عنوان کرد: سال 82 مجوز انتشارات را دریافت کردم و تاکنون 180 عنوان کتاب از سوی این انتشارات به چاپ رسیده که 85 درصد آن مربوط به نویسندگان نوقلم و استانی بوده‌اند. اکنون تنها به دلیل دغدغه فرهنگی این انتشارات را بازگشایی کردم. البته هنوز هیچ کتابی منتشر نکرده‌ام. 

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت ناشران شهرستانی به ویژه در استان‌های محروم اظهار کرد: ناشران شهرستانی به دلیل توان پایین اقتصادی نمی‌توانند به صورت تخصصی فعالیت کنند و باید در حوزه عمومی فعال باشند تا کتاب‌هایشان فروش داشته باشد. ما هم با وجود انتشار کتاب‌های نویسندگان بومی و نوقلم، به دلیل توان پایین اقتصادی، یک سال است که در حوزه چاپ کتاب فعال نیستیم.

مدیر اجرایی انتشارات سالوک با بیان این‌که بسیاری از کتاب‌های نوقلمان را با هزینه شخصی این انتشارات یا به صورت در اختیار گذاشتن وام منتشر می‌کرد، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل نداشتن مرکز توزیع کننده مشخص در شهرستان‌ها، بسیاری از کتاب‌های تولیده شده از سوی ناشران شهرستانی، وارد بازار کتاب کشوری نمی‌شوند.

قدیمی با اشاره به این که در این مدت از هیچ ارگان دولتی کمک نخواسته است، هدفش از انتشار کتاب‌های نوقلمان را حفظ میراث مکتوب استان از سوی نوقلمان دانست و اظهار کرد: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بهتر است حمایت پیش از چاپ را از کتاب‌های ناشران شهرستانی در استان‌های محروم لحاظ کند تا کتاب‌های خوب بومی با حمایت پیش از چاپ و همچنین خرید آن از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها بعد از مرحله تولید، برای توزیع در سطح کتابخانه‌های کشور، از نظر تولید و عرضه حمایت شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط