سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
«پیام مشرق» به کتابخانه‌های استان سمنان رسيد

کارشناس فناوری و اطلاعات اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان از تجهیز 34باب کتابخانه استان سمنان به نرم‌افزار تحت وب «پیام مشرق» خبر داد._

سید مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که از 43 باب کتابخانه استان سمنان تاکنون 34 باب به نرم‌افزار پیام مشرق مجهز شده‌اند، عنوان کرد: هشت باب دیگر، کتابخانه‌های روستایی‌اند که به دلیل نداشتن اینترنت پر‌سرعت، به این نرم‌افزار مجهز نیستند.

کارشناس فناوری و اطلاعات اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان درباره مزایای این نرم‌افزار اظهار کرد: نرم افزار «پیام مشرق» برخلاف نرم‌افزار نمایه که ویژه کتابداران بود، این توانایی را به اعضای کتابخانه می‌دهد که در هر مکانی کتاب مورد نیاز خود را در کتابخانه‌های کشور بیابند.

هاشمی افزود: تحت وب بودن، امکان ایجاد فهرستگان کشوری، اطلاع از کتاب‌های مورد نیاز اعضای کتابخانه، امکان ارسال درخواست عضویت از منزل، ذخیره کردن کتاب‌های مورد نیاز برای مراجعه‌کنندگان و اطلاع از عملکرد کتابخانه‌های عمومی، از ویژگی‌های این نرم افزار است.

وی با اشاره به مشکل‌های نرم‌افزار نمایه و جایگزینی پیام مشرق به جای آن در کتابخانه‌های استان سمنان گفت: درصددیم با همکاری مخابرات و فراهم شدن امکانات استفاده از فیبر نوری برای این کتابخانه‌ها به دلیل دوری مسافت این روستا‌ها، کتابخانه‌های روستایی را نیز به این نرم‌افزار مجهز کنیم.  

کارشناس فناوری و اطلاعات اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان با ارایه پیشنهاد انتقال نرم‌افزار پیام مشرق از اینترنت به اینترانت در کتابخانه‌های عمومی شهرستانی، اظهار کرد: تبدیل این نرم‌افزار در اینترانت با وجود هزینه بالا، سرعت، امنیت و همچنین دسترسی بدون وقفه برای کاربران را فراهم می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط