سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
تحقق نهضت مطالعه مفيد در گرو معرفي كتاب است

مدير‌كل كتابخانه‌هاي استان هرمزگان تحقق نهضت مطالعه مفيد را نتيجه معرفي كتاب در نهاد‌های مختلف استاني دانست.-

محسن زينلي تختي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين‌كه نهضت مطالعه مفيد نيازمند فرهنگ‌سازي است، عنوان كرد: اين نهضت با همكاري فرمانداران، استاندار و اداره كل كتابخانه‌هاي استان از طريق برپايي جلسه‌هاي مستمر و منظم انجمن کتابخانه‌ها به ثمر مي‌نشيند و با معرفی کتاب در تمام نهاد‌های شهرستانی رونق می‌گیرد.

وي با اشاره به وظيفه و نقش كتابداران در افزايش كتابخواني و رونق فعاليت‌هاي كتابخانه‌ها گفت: توجه به فعاليت‌هاي روزمره فقط در حوزه وظیفه آن هم بر مبناي كسب درآمد، خلاقيت در انجام كارهاي فرهنگي را از بين مي‌برد، در حالی که کتابداران با شناسایی ظرفیت فرهنگی کتابخانه‌ها می‌توانند افراد را به کتابخوانی تشویق ‌کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های استان هرمزگان با بيان اين‌كه، كميته پيشنهادها را در اداره كل كتابخانه‌هاي استان هرمزگان فعال خواهد کرد، اظهار كرد: پيشنهادهای مراجعان درباره فعاليت كتابخانه‌هاي استان از سوي مراجعان بررسي مي‌شوند و همچنين به انتقادات از اعضاي نهاد کتابخانه‌هاي استان نيز رسيدگي خواهد شد. 

زينلي تختي همچنين درباره امضاي تفاهمنامه اداره كل كتابخانه‌هاي استان هرمزگان با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان افزود: اين اداره مخاطبان فرهنگي بسياري دارد و می‌تواند در حوزه‌های پوشش خبري و رسانه‌اي، تبليغات كتاب، ارتباط با هنرمندان، شاعران و نويسندگان با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همکاری کند. استفاده از فضاي فكري يكديگر، از  هدف‌های امضاي اين تفاهمنامه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط