پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
مقام موسیقایی

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

تشریح ملال‌انگیز

امروز تعدد روزافزون جشن‌واره‌های موسیقی‌ای که با روی‌کردها و اهداف گوناگون در گوشه و کنار دنیا در حال برگزاری‌اند، رقابتی تنگاتنگ را برای جلب توجه شرکت‌کنندگان، مخاطبان و حامیان مالی به وجود آورده است. در این میان، ابزار تبلیغات شاید اولین و مهم‌ترین گزینه‌ی پیش رو برای پیش‌برد اهدافِ سازمان‌دهندگان این دست جشن‌واره‌ها در میان هم‌نوعان‌شان باشد. با نگاهی به روی‌دادهای معتبر موسیقی، به روشنی می‌توان دریافت که هم‌زمان با ارتقا کیفیت برگزاری جشن‌واره‌ها از منظر بافت شرکت‌کنندگان و کمیت مخاطب، اقبال ویژه‌ای نیز به مباحث تبلیغی در جهت بهبود سطح آن صورت می‌پذیرد. مجریان روی‌دادهای این چنینی معمولاً با انبوهی از ابزارهای تبلیغی روبه‌رو هستند. ابزارهایی متنوع، متفاوت و البته دائماً در حال تغییر. در میان این همه، انتخاب نوع و میزان تبلیغ بسته به سیاست‌ها، توان اقتصادی و سلیقه‌ی مخاطبان دارد. تابلوهای شهری، تیزرهای تلویزیونی، بنرهای اینترنتی، کاتالوگ‌ها و ... تنها بخشی از این رسانه‌ها برای معرفی و تبلیغ یک فستیوال هنری هستند. در میان همه‌ی این‌ها اما یک ابزار سنتی، بی‌ادعا و کم‌هیاهو وجود دارد که پای ثابت تبلیغ برای غالب جشنواره‌هاست؛ پوستر. «جشن‌واره‌ی موسیقی فجر» نیز به عنوان مهم‌ترین روی‌داد جمعیِ سالانه‌ی موسیقی ایران، هم‌واره از این رسانه به عنوان محور همیشگی تبلیغ‌هایش بهره برده است.

صفحه 26 / مقام موسیقایی / انتشارات سوره مهر/ چاپ اول/ سال 1391/ 460 صفحه/ 8000 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها