یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
کتاب ماه کودک و نوجوان بعثت پیامبر اسلام را بررسی کرد

شماره 179کتاب‌ ماه کودک و نوجوان با مقاله‌ای به نام ‌‌ «بعثت از افسانه تا واقعیت» نوشته‌ سید علی محمد رفیعی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شماره 179 نشریه کتاب‌ماه کودک و نوجوان در چهار بخش «پژوهش‌های بنیادین، فرهنگ و علوم و دین»، «ادبیات داستانی»، «شعر»، «تصویرگری» همراه با یادداشت سردبیر و بخش‌های خبری و گزارش منتشر شده است. 
 
در بخش «پژوهش‌های بنیادین، فرهنگ و علوم و دین»، چهار نقد و بررسی درباره تازه‌ترین کتاب‌های علمی و دینی به نام‌های «برکه آب» و «آب چال» نوشته گریم بیس، «انسان و طبیعت» نوشته‌ مجید عمیق، «کاغذ‌های دست‌ساز» به قلم علی پزشک و «دنیای نو در ابعاد نانو» اثر نگار زاده ختمی‌مآب و رضا ایجادی منتشر شده است.
 
در یکی از مقالات بخش «ادبیات داستانی» به نام «خلاقیت های یک نویسنده برای هر چه داستانی‌تر شدن رمان» نوشته حسن پارسایی، نویسنده مقاله کتاب «بارتیمیوس، طلسم سمرقند» نوشته جاناتان استرود را نقد و بررسی کرده است.
 
نقد سه جلد از کتاب «پسر لاغرو» اثر جف کین‌نی، «بهشت گمشده‌ی بابام» نوشته جعفر توزنده جانی، «اشک‌های سورن» اثر نصرت الله محمودزاده، نیز از جمله مقالات بخش ادبیات داستانی این نشریه هستند.
 
در بخش «شعر» نیز مجموعه شعرهای «مامان چه‌قدر خوب است» سروده‌ی ناصر کشاورز، مجموعه‌ سه جلدی «خدا جونم» اثر شکوه قاسم‌نیا، مهدی طهوری و حسین تولایی بررسی شده است. 
 
در بخش «تصویرگری و هنر»، تصاویر کتاب‌‌های «شوخی» اثر مرجان کشاورزی آزاد با تصویرگری غزاله بیگدلو، مجموعه چهار جلدی «کتاب سفره‌ای» کاری از مهدیه صفایی‌نیا و «پدران و پسران» اثر محمدرضا فریدی نقد و بررسی شده است.
 
موسسه «خانه کتاب» شماره 179 کتاب‌ماه کودک و نوجوان، ویژه شهریور ماه 1391 را به بهای هزار و پانصد تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها