به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب در هفت فصل با عناوین «حمایت و پشتیبانی از تولید ملی در بخش کشاورزی و صنعت»، «عطف توجه به کارآفرینی به عنوان نیروی محرکه تولید»، «نقش سرمایه در تولید ملی»، «آسیبشناسی تولید و راههای بهسازی آن»، «نقش نظارت، استانداردسازی و مهار قاچاق کالا در پیشبرد تولید ملی»، «نقش نظارت، استانداردسازی و مزایای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» و «عوامل بازدارنده و راههای برونرفت از آن» منتشر شده است.
در فصل هفتم این کتاب، موانع تحقق تولید ملی شامل موانع ناشی از قوانین و مقررات موجود، موانع ناشی از ناهماهنگی نهادهای مالی و اعتباری، موانع ناشی از نبود اطمینان به سرمایهگذاری، موانع ناشی از شرایط خارجی، موانع ناشی از قاچاق و واردات بیرویه و موانع صادرات تولیدات داخلی بررسی شده است.
در بخشی از کتاب آمده است: «رسانهها باید با آگاهیبخشی، آموزش مردم و تبیین اهمیت استفاده از تولیدات داخلی در جهت تحقق شعار سال تلاش کنند. بخشی از تلاشها برای تحقق شعار سال بر عهده رسانهها است که با ایجاد اصلاح فرهنگ مصرفی مردم و نهادینه کردن آن در سطح جامعه، ارزش استفاده از تولیدات داخلی را بالا ببرند.»
کتاب «ساز و کار تولید ملی» در 344 صفحه و با شمارگان سه هزار نسخه به بازار عرضه شده است.
یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
نظر شما