سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۷
معرفي داوران شانزدهمين کنگره شعر دفاع مقدس

داوران شانزدهمين کنگره سراسري شعر دفاع مقدس از سوي معاونت ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس انتخاب و معرفي شدند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ستاد خبري شانزدهمين کنگره سراسري شعر دفاع مقدس، معاونت ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس پس از انتخاب عبدالجبار کاکايي به عنوان دبير علمي اين کنگره؛ اقدام به گزينش و معرفي داوران اين رخداد فرهنگي کرد تا در کنار کاکايي به انتخاب شاعران برگزيده بپردازند. 

بدين ترتيب، «حسين اسرافيلي»، «حميدرضا شکارسري»، «دکتر صابر امامي»، «جواد محقق»،‌ «محمدعلي مؤدب»، «عباس چشامي»، ‌«دکتر بهروز ياسمي»،‌ «سيدضياءالدين شفيعي»،‌ «م. مؤيد»‌، «بهروز سپيدجامه» و «حبيب‌الله بخشوده» به عنوان داوران شانزدهمين کنگره سراسري شعر دفاع مقدس معرفي شدند. 

پس از اخذ تصميم در معاونت ادبيات و انتشارت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، مبني بر برگزاري كنگره‌هاي سراسري شعر دفاع مقدس در مناطق عملياتي جنوب و غرب كشور، شانزدهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس روزهاي اول تا سوم اسفند در ايلام برگزار مي‌شود.

در اين كنگره، شاعران، علاوه بر شركت در جلسات علمي، آموزشي و شعرخواني، از مناطق عملياتي اين استان طي هشت سال دفاع مقدس ديدن مي‌كنند. 

هم‌زمان با اين كنگره سراسري، سومين جايزه مرحوم «قيصر امين‌پور»، دومين جايزه و تنديس ادبي «قدس» ويژه برترين شعرهاي مربوط به فلسطين و لبنان و دومين جايزه مرحوم «سيدحسن حسيني» ويژه بهترين شعرهاي حماسي با مضامين عاشورايي برگزار و به برگزيدگان آن جوايزي تعلق مي‌گيرد.

همچنين با توجه به تصميم‌ معاونت ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌هاي دفاع مقدس، از ميان اشعار رسيده به دبيرخانه شانزدهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس، نزديك به 100 قطعه شعر برگزيده در قالب‌هاي مختلف، در كتابي گردآوري و منتشر مي‌شود.

شانزدهمين کنگره سراسري شعر ‌دفاع مقدس روزهاي اول تا سوم اسفند در استان ايلام برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط