دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
ترجمه احمد روستا از «مدیریت راهبردی برند» در راه است

کتاب «مدیریت راهبردی برند» به‌زودی با ترجمه احمد روستا منتشر می‌شود. به گفته مترجم، تمرکز این کتاب بر نگاه بلندمدت در برندسازی و تلاش برای حفظ موقعیت برند است.-

 روستا در گفت‌وگو خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب «مدیریت راهبردی برند» اظهار  كرد: در این کتاب مباحث مختلفی درباره دیدگاه‌های استراتژیک نسبت به برند، شناسه‌سازی و چگونگی اداره برندها در طولانی‌مدت و با توجه به شرایط گوناگون بازار ارایه شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: در این کتاب موضوعات متنوعی درباره برند، محصولات، شرکت‌ها و نهادهای مختلف مورد بحث قرار می‌گیرد و آن‌چه لازمه مدیریت برند در انواع سازمان‌هاست بررسی می‌شود.

وی معتقد است علاوه بر جامعه دانشگاهی کشور، تمامی فعالان اقتصادی، مدیرات، کارشناسان و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری برند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند و مطالب مطرح شده در این اثر می‌تواند به جهت‌دهی حرکت این گروه‌ها کمک زیادی بکند.

مدرس دروس مرتبط بازاریابی و مدیریت بازار با بیان این نکته که کتاب «مدیریت راهبردی برند» برای کسانی نوشته شده که نگاه استراتژیکی به کسب‌وکار دارند، افزود: تاکنون کتاب‌های متعددی درباره برند و شناسه ترجمه و تالیف شده که هر کدام بر بخشی خاصی از برند تمرکز داشته‌اند. تاکید کتابی که «الیوت» و «پرسی» نوشته‌اند بر نگاه بلندمدت به برندسازی و تلاش برای حفظ آن است.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌ نکته که پیش از این ترجمه چند کتاب دیگر درباره موضوع برند از وی چاپ شده است ادامه داد: کتاب «فرهنگ واژگان برند» اثری است که مخاطبان را با الفبای برند آشنا می‌کند. «برندشناسی» اثر دیگری در این حوزه است و برای افرادی می‌تواند مفید باشد که می‌خواهند حرکتی در ایجاد برند برای خود یا محصولاتشان به وجود بیاورند.

«لغزش برند» سومین کتابی بود که روستا به آن اشاره کرد و توضیح داد: این اثر در ادامه دو کتاب پیشین، علل شکست برندهای مختلف را تجزیه و تحلیل می‌کند و مدیران با مطالعه این اثر می‌توانند عوامل پیشگیرانه را برای جلوگیری از شکست برند بیاموزند.

وی این چهار کتاب را مکمل هم دانست و گفت: قطعا روند چاپ این کتاب‌ها ادامه پیدا می‌کند زیرا با توجه به تنوع سازمان‌ها لازم است که تمام مباحث به‌طور تخصصی بررسی شوند و راهبردهای مختلفی برای هر بخش مورد استفاده قرار بگیرد.

نسخه اصلی این کتاب در سال 2007 با عنوان «Strategic Brand Management» منتشر شده است.

دکتر روستا متولد سال 1327 است و تاکنون ترجمه‌های متعددی در موضوعات بازاریابی، برندسازی، تبلیغات، مدیریت، تبلیغات و فروش منتشر کرده است. 

کتاب «مدیریت راهبردی برند» اثر مشترک ریچارد الیوت و لاری پرسی به‌زودی از سوی انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها