شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳
افزودن بخش تکنیک‌های چاپ ترکیبی به مسابقات چاپ

علیرضا وحیدیگانه با اشاره به فواید برگزاری مسابقات چاپ در کشور گفت: برپایی مسابقات برای بالا بردن مبحث کیفیت در چاپ در سطح کشوری و بین‌المللی ضروری است. همچنین بخش تکنیک‌های چاپ ترکیبی نیز باید به این مسابقات افزوده شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری یازدهمین دوره مسابقات صنعت چاپ، علیرضا وحیدیگانه اظهار کرد: با برگزاری مسابقات چاپ و ارزیابی دقیق و شایسته از صاحبان آثار، چاپخانه‌های موفق معرفی و از فعالیت آن‌ها قدردانی می‌شود. 

وی ادامه داد: چنین فعالیتی آن‌ها را به کار در صنعت چاپ دلگرم‌ خواهد کرد و به ارتقای دانش فنی و افزایش کیفیت آثار چاپی کمک می‌کند. 

وحیدیگانه با اشاره به آیتم‌های متنوع و مختلف در این مسابقات، گفت: می‌توان بخش خلاقیت‌های فکری، علمی و هنری در زمینه امور چاپی و همچنین تکنیک‌های چاپ ترکیبی مانند تکنیک ترکیبی چاپ افست و سیلک، افست و فلکسو را به آیتم‌های مسابقات چاپ افزود. 

مدیرعامل شرکت هنر چاپ و گرافيک درباره معیارهای داوری عنوان کرد: داوری در دوره قبل با توجه به نبود امکاناتی برای سنجش معیارها در سطح عالی بود و داوران از تجربه‌های شخصی خود بهره گرفتند اما جای تاسف دارد که ابزار کنترل کیفیت در مرحله پیش از چاپ آثار از جمله کالیبراسیون تجهیزات پیش از چاپ و دستگاه دات متری در اختیار و قابل استفاده برای چاپخانه‌ها نیست و داوران نیز نمی‌توانند از ‌آن‌ها استفاده کنند.

امسال مراسم معرفی برندگان و اهدا جوایز یازدهمین دوره مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ، همزمان با جشنواره صنعت چاپ ایران در شهریورماه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها