دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
نقش «ایبنا» در رشد جایگاه کتاب و توسعه کتابخانه‌ها

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین در استان اردبیل گفت: «ایبنا» یکی از بهترین خبرگزاری‌هاست که در رشد جایگاه کتاب و توسعه کتابخانه‌ها نیز نقش به‌سزایی دارد.-

محمد فتحی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در سال‌های گذشته افراد بسیاری نمی‌دانستند که شهرستان نمین صاحب کتابخانه است اما با اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفت، نگرش‌ها تغییر یافتند. 

فتحی گفت: با اطلاع‌رسانی و ارایه اخبار دقیق و درست درباره کتاب می‌توان مخاطبان کتاب را افزایش داد. این مسوولیت برعهده خبرگزاری‌ها به‌ویژه خبرگزاری کتاب ایران است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبر مبنی بر این‌که رسانه‌ها و جراید از عوامل مهم و موثر بر جایگاه کتاب و رشد کتابخوانی‌اند، ادامه داد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات یکی از موثرترین زمینه‌ها برای تشخیص کتاب و کتابخانه برتر است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین افزود: خبرنگاران مهمترین عنصر در ترویج و تبلیغ مطالعه و توسعه کتابخانه‌هایند.

وی درباره گسترش بیشتر اخبار «ایبنا» گفت: یکی از راه‌های گسترش اخبار این خبرگزاری، ایجاد نمایندگی در شهرستان است. همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها در گروه استان‌ها، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در افزایش مخاطبان «ایبنا» و علاقه‌مندان کتاب خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط