یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
علی‌اکبر کرمانی‌نژاد برای نوجوانان داستان ماورایی می‌نویسد

علی‌اکبر کرمانی‌نژاد مشغول نگارش رمانی نوجوانان با موضوع مسایل ماورایی است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تازه‌ترین داستان علی‌اکبر کرمانی‌نژاد توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح رمان نوجوان امروز منتشر می‌شود.

کرمانی‌نژاد درباره موضوع این کتاب گفت: داستان درباره پسربچه‌ای روستایی است که به نحوی خاص انتخاب می‌شود تا تعدادی معما و مسایل ماورایی را حل کند.

نویسنده کتاب «این دوباره خندید» افزود: قهرمان داستان با پیرزنی «کهره چران»، که در گویش کرمانی بز چران معنی می‌دهد، آشنا می‌شود که صاحب بزی با ویژگی‌های خاص است و این بز به پسربچه می‌رسد.

وی ادامه داد: اتفاقاتی رخ می‌دهد که پسربچه و بز وارد دنیای ماورایی می‌شوند و در نهایت قهرمان داستان با کمک اندیشه خودش و یاری گرفتن از بز به خودشناسی کامل می‌رسد.

کرمانی‌نژاد هدف از نگارش این داستان را پاسخ‌گویی به برخی از سوالات فلسفی کودکان در قالب یک داستان دانست و در این‌باره توضیح داد: بسیاری از نوجوانان سوالات فلسفی زیادی را درباره سرنوشت، دست خدا و مانند آن‌ها در ذهن دارند و بیشتر پدرو مادرها توانایی یا فرصت پاسخ‌گویی به این پرسش‌ها را ندارند.

نویسنده کتاب «ابرهای خاک‌خورده» افزود: این کتاب می‌کوشد در قالب داستانی در حد فهم بچه‌ها به این سوالات فلسفی پاسخ دهد.

کرمانی‌نژاد با بیان پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصدی کار نگارش این رمان، درباره نام آن گفت: من طرح اولیه را با نام «هزار پرنده آرزو» به کانون تحویل می‌دهم اما این نام تغییر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها