شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
مهم‌ترین نکته کیفیت در صنعت چاپ سازگاری با محیط زیست است

رییس هیات داوران مسابقات چاپ ایران می‌گوید: رقابت در صنعت چاپ بی‌رحمانه و فشرده است و مهم‌ترین نکته کیفیت در صنعت چاپ سازگاری با محیط زیست است. ما بدون داشتن کیفیت و همچنین قیمت پایین نهایی، به جایی نخواهیم رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ»، رضا رضايي،‌ رییس هیات داوران مسابقات چاپ ایران» اظهار کرد: چاپ دنیای بسیار گسترده‌ای است و ما وقتی نام این صنعت را می‌آوریم باید روشن کنیم درباره کدام بخش آن صحبت می‌کنیم، یعنی مدنظرمان چاپ در نشر است یا دیگر حوزه‌های آن.

وی افزود: متاسفانه صنعت چاپ حتی در کشورهای پیشرفته رشد منفی دارد و کیفیت چندانی پیدا نکرده است اما در بخش بسته‌بندی آمارهای زیادی درباره رشد این بخش وجود دارد چرا که با دخالت بشر در بخش اکوسیستم محققان توجه بیشتری به این مقوله داشتند تا با بالا بردن کیفیت، حفظ جان مصرف‌کننده و طبیعت را تامین کنند.

این کارشناس صنعت چاپ اضافه کرد: اگر قرار باشد درباره کیفیت در صنعت چاپ تحقیق و بررسی کنیم باید هر حوزه آن به صورت جداگانه مورد توجه قرار گیرد و با توجه به کارکردها و نوع مصرف کالاهای هر بخش تصمیم‌گیری کنیم.

رییس هیات داوران مسابقات چاپ ايران در پایان گفت: امروزه باید دانش‌آموختگان صنعت چاپ و به ویژه نسل جوان وارد میدان تحقیق شوند تا در این صنعت به کیفیت جهانی و رشد نزدیک شویم.

ارتقای صنعت چاپ منوط به درخواست محصول باکیفیت است
مدیرکل سابق دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است تا زمانی که مخاطب به کار معمولی و سطح پایین چاپی اکتفا کند، صنعت چاپ پیشرفت نخواهد کرد.

جلال ذکایی، مهم‌ترین مساله کیفیت در چاپ را اعتقاد مصرف‌کننده دانست و گفت: ما باید کاری کنیم که انتظار و توقع مصرف‌کنندگان نهایی از کالای چاپی بالا رود و به این ترتیب چاپخانه‌داران ملزم به تولید باکیفیت شوند. 

به گفته وی مهم‌ترین اقدام در زمینه ارتقای کیفیت این است که سفارش‌دهندگان را با زوایای یک کار زیبا و با کیفیت چاپی آشنا کنیم تا توقعشان از صنعت چاپ بالا رود.

ذکایی افزود: صنعت چاپ بر عرضه و تقاضا متکی است و تا زمانی که سفارش‌دهنده به یک کار معمولی اکتفا کند، هیچ اتفاقی در راستای ارتقای کیفیت نخواهد افتاد، حتی اگر ما تکنولوژی روز، متریال باکیفیت و آموزش را نیز در نظر گرفته باشیم.

مدیرعامل شرکت «ترنج» با تاکید بر اهمیت آموزش در ارتقای صنعت چاپ ادامه داد: تا زمانی که مخاطب با مساله کیفیت آشنا نشود، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد زیرا در این صورت او یک کار باکیفیت و زیبا را از شما طلب نمی‌کند و متوجه تفاوت آن با محصول بی‌کیفیت نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط