سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
آمار کتاب‌های «مناسب» مقطع راهنمایی مشخص می‌شود

مسوول «كتابنامه رشد» مقطع راهنمايي از به پایان رسیدن مهلت ناشران کتاب‌های آموزشی مقطع راهنمایی برای ارسال کتاب به دبیرخانه طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» خبر داد و گفت: تا پایان هفته جاری تعداد کل کتاب‌های مناسب سیزدهمین «کتابنامه رشد» مقطع راهنمایی اعلام خواهد شد.-

طيبه الدوسي به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: دبیرخانه طرح «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» برای این شماره از کتابنامه رشد مقطع راهنمایی، حدود 412 کتاب دریافت کرد که پس از ارزیابی‌های داوران تاکنون حدود 214 کتاب موفق به کسب عنوان «مناسب» شده‌اند.

وی ادامه داد: حدود 25 عنوان کتاب ارسال شده از سوی ناشران، هنوز توسط داوران مقطع راهنمایی در دست بررسی‌اند که تا پایان هفته جاری ارزیابی‌های آن‌ها نیز با هدف مشخص شدن تعداد کل کتاب‌های «مناسب» مقطع راهنمایی به اتمام می‌رسد.

مسوول «كتابنامه رشد» مقطع راهنمايي افزود: تاکنون از مجموع کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه حدود 31 عنوان کتاب، «غیرمرتبط» و 123 عنوان کتاب، «مردودی» معرفی شده‌اند.

الدوسی عنوان کرد: رشته «علوم تجربی» با 39 عنوان کتاب و رشته «تربیت بدنی» با یک عنوان کتاب به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان این‌که «سیزدهمین شماره كتابنامه رشد مقطع راهنمایی، شهريورماه سال 1391توزيع خواهد شد»، اظهار کرد: امسال به دلیل افزوده شدن پایه ششم به پایه‌های تحصیلی ابتدایی، پایه اول راهنمایی در نظام آموزش و پرورش وجود ندارد. بنابراین، این شماره از کتابنامه رشد مقطع راهنمایی نیز تنها فهرست کتاب‌های مناسب پایه‌های دوم و سوم راهنمایی را دربردارد.

مسوول «كتابنامه رشد» مقطع راهنمايي در ادامه سخنانش گفت: دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی با هدف معرفی کتاب‌های مناسب پایه ششم ابتدایی، امسال کتابنامه ویژه این پایه تحصیلی جدید را نیز منتشر خواهد کرد.

الدوسی در پایان از بهبود وضعیت کمی و کیفی کتاب‌های آموزشی مقطع راهنمایی ارسال شده به دبیرخانه نسبت به سال گذشته خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط