جمعه ۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
کتابخانه مرکزی تاکستان در انتظار تایید استاندار قزوین

رییس کتابخانه‌های شهرستان تاکستان در استان قزوین گفت: زمین اهدایی شهرداری برای اساخت کتابخانه مرکزی در شهرستان تاکستان، هنوز از سوی استانداری قزوین تایید نشده است._

کلثوم میرزاحسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این زمین با زیر بنای یک هزار و 500 متر مربع در نزدیکی محدوده راه‌آهن تاکستان قرار دارد.

وی افزود: این شهرستان دارای 200 هزار نفر جمعیت است که 15 هزار نفر از  مردم آن در کتابخانه‌ها عضویت فعال دارند.

میرزاحسینی ادامه داد: شهرستان تاکستان شش کتابخانه شهری و یک باب کتابخانه روستایی دارد که مجموع این کتابخانه‌ها 70 هزار نسخه کتاب در اختیار دارند.

وی درباره برنامه‌های افزایش اعضای کتابخانه‌‌های تاکستان نیز  گفت: برای افزایش اعضا کتابخانه‌ها، مجموعه‌ای از کلاس‌های قصه‌خوانی و شعرخوانی برگزار می‌‌شود و فرصت بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها در برنامه‌ها‌ی این کتابخانه‌ها قرار دارد.

رییس کتابخانه‌های شهرستان تاکستان درباره دریافت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها نیز اظهار کرد: دریافت این سهم نیازمند پیگیری‌های فراوان است و به راحتی در اختیار اداره کتابخانه‌های شهرستان تاکستان قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: البته شهرداری تاکستان با اداره کتابخانه های این شهرستان همکاری‌های خوبی در حوزه اهدای زمین دارد و شهرداری تاکنون زمین کتابخانه مرکزی با زیر بنای یک هزار و 500 متر مربع و حیاط کتابخانه شهید فهمیده با مساحت یک هزار متر مربع را به اداره کتابخانه‌های تاکستان اهدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط