سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶
استقبال بانوان زنجاني از فعاليت‌هاي قرآني

80 درصد استقبال انجام شده از موسسه قرآني «بينات» استان زنجان از سوي بانوان بوده است. به گفته مدير مسوول موسسه قرآني بينات، آقايان براي تحصيل در اين موسسه حضور دارند اما به دليل مشاغل گوناگون، کمتر موفق به اخذ مدارج مختلف مي‌شوند.-

محمدعلي حسني در گفت‌وگو با خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اظهار کرد: افراد بر اساس علاقه‌مندي و استعدادهايشان در رشته‌هاي گوناگون قرآني شرکت مي‌کنند و براي رسيدن به درجه مربيگري و معلمي قرآني بايد دوره‌هاي مختلف و پيش‌نياز رشته‌هاي تخصصي قرآني را بگذرانند.

وي با بيان اين‌که تاکنون افزون بر 400 مربي قرآني خانم از موسسه قرآني بينات استان زنجان فارغ‌التحصيل شده‌اند و در مدارس، مساجد و هيات‌ها به فعاليت مشغولند، ادامه داد: در اين موسسه دوره‌ «تربيت‌معلم قرآني» در رشته‌هاي روخواني، روانخواني و مفاهيم و دوره‌ «تربيت معلم قرآني پيش‌دبستاني» در رشته‌هاي ترجمه مفاهيم قرآن، قرائت و حفظ قرآن و مفاهيم قرآن کريم برگزار مي‌شوند. 

عضو هيات مديره اتحاديه موسسات قرآني استان زنجان با بيان اين‌که در اين موسسه مباحث جانبي نظير «برگزاري درس‌هايي از قرآن»، «آموزش مهارت‌هاي زندگي» و «مشاوره» ارايه مي‌شوند، گفت: در حوزه کتابخواني نيز موسسه قرآني بينات، فروشگاه کتاب‌هاي قرآني «بصائر» وابسته به سازمان دارالقرآن کريم کشور را در استان زنجان راه‌اندازي کرده‌ است.

وي افزود: در اين فروشگاه قرآن، محصولات قرآني و کتاب‌هاي تخصصي ويژه دوره‌هاي تربيت معلم و شرکت‌کنندگان اين موسسه‌ عرضه مي‌شوند. 

مدير مسوول موسسه قرآني بينات در پاسخ به اين سوال که «اين موسسه قرآني از چه تاريخي آغاز به کار کرده و تاکنون داراي چه تعداد اعضاي فعال است؟» بيان کرد: اين موسسه از سال 1384 فعاليت خود را آغاز کرده است. معمولا موسسات قرآني مانند کتابخانه‌ها اعضاي رسمي و ثابتي ندارند، چراکه داوطلبان با توجه به علاقه و استعدادشان وارد رشته خاصي مي‌شوند و پس از گذراندن يک دوره به دوره بعد ارتقا مي‌يابند. سپس فارغ‌التحصيلان هم از سيستم آموزشي خارج شده، در رشته‌هاي مختلف موسسات به فعاليت مشغول مي‌شوند و به اين ترتيب افراد جديدي جايگزين خواهند شد. بنابراين، تعداد ورودي و خروجي موسسه برابر نيست.

وي افزود: اين دوره‌ها همچنين با ماه و سال قياس نمي‌شوند، زيرا دوره‌ها بر اساس ساعت و پيش‌نياز تقسيم مي‌شوند. برخي دوره‌ها پس از 40 ساعت، 120 ساعت يا 300 ساعت به پايان مي‌رسند.

حسني با بيان اين‌که پس از گذراندن دوره‌ها از داوطلبان آزمون پاياني گرفته مي‌شود و به پذيرفته‌شدگان گواهينامه معتبر از سوي سازمان دارالقرآن کريم ارايه مي‌شود، عنوان کرد: کلاس‌هاي اين موسسات قرآني بايد طبق برنامه‌هاي خاص و تصويب شده اجرا شوند. اگر هر موسسه قرآني بر اساس نياز‌هاي داوطلبان خود، خواستار برگزاري کلاس‌‌هاي فوق برنامه باشد، بايد درخواست خود را با بيان نيازمندي و شناسه به سازمان دارالقرآن کريم عرضه کند تا اين سازمان معلم مناسب را ارايه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط