دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
خريد بیش از ۲۵ میلیارد تومان كتاب از طریق کارت‌خوان‌ها

حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به آخرین آمار خريد كتاب از نمایشگاه، پس از جمع‌بندی‌های نهایی اشاره کرد و گفت: فقط از طریق کارت‌خوان‌ها ۲۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان کتاب خریداری شده است.-

 صفری به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: رقم اعلام شده کتاب‌های خریداری شده در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بدون احتساب بن‌های کاغذی و پرداخت‌های نقدی است. این رقم در یک میلیون و ۳۰ هزار تراکنش توسط کارت‌خوان‌های موجود در غرفه‌ها به ثبت رسیده است.

وی به محموله‌های پستی این دوره از نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: ۵۳۰ تن کتاب از طریق پست در این ۱۱ روز جابه‌جا شده است که سهم شهرستان‌ها از این رقم ۵۰۰ تن است و سهم تهران ۳۰ تن.

ناشران برای خروج مشکلی نداشتند
صفری در ادامه سخنانش اعلام کرد: نزدیک به ۹۵ درصد ناشران روز یكشنبه (۲۴ اردیبهشت) یعنی یک روز بعد از نمایشگاه بدون هیچ مشکلی خارج شدند و امروز همه کارهای پایانی نمایشگاه به صورت منظم ادامه می‌یابد و تاکنون تمام ناشران از نمایشگاه خارج شده‌اند.

وی آمار نهایی بازدیدکنندگان را بیش از شش میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: این آمار از مجموع مسافرانی که از طریق مترو، اتوبوس و تاکسی به نمایشگاه آمده‌اند و همچنین آمار میانگین پارکینگ‌ها محاسبه شده است.

صفری بازخورد بازدیدکنندگان و ناشران را نسبت به نظم برگزاری نمایشگاه مثبت عنوان کرد و افزود: امسال شاهد کمترین مشکلات و کمترین آمار حوادث و مصدومان از سوی نهادهایی همچون آتش‌نشانی و هلال احمر بوده‌ایم و باتوجه چند باری که باران در روزهای نمایشگاه بارید مشکل حادی به وجود نیامد.

صفری در پایان سخنانش گفت: این دوره از نمایشگاه کتاب از لحاظ اجرایی، باوجود تمام محدودیت‌ها، نسبت به سال‌های گذشته با کیفیت بهتری برگزار شد و درصد رضایت مردم از این دوره از نمایشگاه هم امیدوارکننده بود.

بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در مصلای تهران برگزار شد و در آن بیش از چهار هزار ناشر، نزدیک به ۴۰۰ هزار عنوان كتاب را به معرض نمایش علاقه‌مندان گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها