ايرج افشارياصل، نمايشنامه نويس معتقد است: خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامي براساس حقیقت نوشته ميشوند، پس جذابیت نمایشنامه شدن را دارند و نمایشنامهنویس است که باید ظرفیتیابی کند و بخشهایی را که ظرفیت دارند به درام نزدیک کند.-
وی افزود: مشکل ديگري که باعث میشود نمایشنامهنویسان جوان به نمایشنامهنويسي کمتر توجه کنند این است که برای آنها حقالزحمه مناسبي در نظر نمیگیرند. وقتی متنی اجرا میشود همه عوامل حقالزحمه خود را دریافت میکنند و اگر چیزی باقی بماند به نمایشنامهنویس هم حقوق ناچيزي ميدهند. به همین خاطر نسل جوان به دنبال نوشتن نمایشنامه جدید نمیروند و سراغ متنهای خارجی میروند.
این نمايشنامهنويس گفت: برای نوشتن نمایشنامه میتوان از کتابهای خاطرات و رمانهاي دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بهره گرفت. براي نوشتن نمايشنامه از یک واژه هم میتوان شروع کرد و یک خبر در صفحه حوادث روزنامه هم میتواند به یک نمایشنامه پرمحتوا تبدیل شود اما کسی که اینکار را انجام میدهد باید اطلاعات کافی داشته باشد.
ایرج افشاریاصل با اشاره به اين كه يكي از سختترین انواع نوشتن، نمایشنامهنویسی است، افزود: خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامي براساس حقیقت نوشته ميشوند، پس جذابیت نمایشنامه شدن را دارند و نمایشنامهنویس است که باید ظرفیتیابی کند و بخشهایی از خاطرات را که ظرفیت دارند به شکل درام نزدیک کند.
وي در زمینه های داستان، تئاتر و فیلمسازی از سال ۱۳۷۰ فعالیت میکند. او جوایز متعددی را در زمينه نمایشنامهنویسی از جشنوارههاي مختلف فرهنگي هنري كسب کرده و نمايشنامههاي «عروس طوقي»، «به دنبال بهار»، «عبور از ميدان ترديد»، «با خويشتن در راه»، «دو ركعت عشق» و «برف و بهمن» از جمله آثار اين نمايشنامهنويسند.
نظر شما