«كتابشناسي رسانه» تاليف «زهرا نظري» و «احمد پيشگاهزاده» با بررسي بيش از شش هزار مدخل منتشر شد.-
«كتابشناسي رسانه» علاوه بر بررسي شش هزار مدخل تا پايان سال 1389 به ثبت اطلاعات گردآوري شده بر اساس روش ردهبندي ديويي و اصطلاحنامه فرهنگي ايران(اصفا) و رعايت اصول شناخته شده علمي در تدوين كتابشناسيها، به معرفي كتابهاي حوزه رسانه پرداخته است.
نويسندگان در پنج بخش «كتابها»، «مقالات»، «پاياننامهها»، «نمايه عنوان» و «نمايه اشخاص» ميكوشند مخاطب را در بازيابي سريع اطلاعات ياري دهند.
حميد مولانا در مقدمهاي بر اين كتاب مينويسد:«…كتابشناسي رسانه بهعنوان اثري سودمند براي مطالعه رسانهها در جامعه ايراني براي همه اقشار مرتبط با حوزه رسانه از دانشجويان و استادان گرفته تا متوليان امر رسانه، ابزاري ضروري و حياتي است. فقدان اين كتابشناسي همواره مشهود بوده است و همت گردآورندگان در جمعآوري و نمايهسازي اين آثار خاص در حوزه رسانه و موضوعات ذيل آن از ميان حدود 50 هزار عنوان موجود در حوزه ارتباطات ستودني است.»
چاپ نخست «كتابشناسي رسانه» با شمارگان 1500 نسخه، 898 صفحه و به بهای 160000 ریال از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات روانه بازار نشر شد.
نظر شما