دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸
انتشار «كتابشناسي رسانه‌ها» با بيش از 6000 مدخل

«كتابشناسي رسانه» تاليف «زهرا نظري» و «احمد پيشگاه‌زاده» با بررسي بيش از شش‌ هزار مدخل منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب به معرفي كتاب‌هاي حوزه رسانه با هدف تسهيل جست‌وجوي نام كتاب و مولف، تاريخ چاپ و ساير مشخصات كتاب‌هاي حوزه رسانه منتشر شد.

«كتابشناسي رسانه» علاوه بر بررسي شش‌ هزار مدخل تا پايان سال 1389 به ثبت اطلاعات گرد‌آوري شده بر اساس روش رده‌بندي ديويي و اصطلاح‌نامه‌ فرهنگي ايران(اصفا) و رعايت اصول شناخته شده علمي در تدوين كتاب‌شناسي‌ها، به معرفي كتاب‌هاي حوزه رسانه پرداخته است.

نويسندگان در پنج بخش «كتاب‌ها»، «مقالات»، «پايان‌نامه‌ها»، «نمايه عنوان» و «نمايه اشخاص» مي‌كوشند مخاطب را در بازيابي سريع اطلاعات ياري دهند.

حميد مولانا در مقدمه‌اي بر اين كتاب مي‌نويسد:«…كتابشناسي رسانه به‌عنوان اثري سود‌مند براي مطالعه رسانه‌ها در جامعه ايراني براي همه اقشار مرتبط با حوزه رسانه از دانشجويان و استادان گرفته تا متوليان امر رسانه، ابزاري ضروري و حياتي است. فقدان اين كتابشناسي همواره مشهود بوده است و همت گردآورندگان در جمع‌آوري و نمايه‌سازي اين آثار خاص در حوزه رسانه و موضوعات ذيل آن از ميان حدود 50 هزار عنوان موجود در حوزه ارتباطات ستودني است.»

چاپ نخست «كتابشناسي رسانه» با شمارگان 1500 نسخه، 898 صفحه و به بهای 160000 ریال از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات روانه بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط