دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
مریم جمشیدی: داستان کوتاه در نشریات جایی ندارد

مریم جمشیدی، داستان‌نویس، با اشاره به برخی عوامل که به باور او مانع رشد داستان کوتاه شده‌اند، گفت: داستان کوتاه جایی در نشریات ندارد؛ وضعیت نشر و عدم استقبال مخاطبان هم ضربه بزرگی به داستان کوتاه ایران وارد کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از ستاد خبری همایش داستان کوتاه، جمشیدی نخستین همایش داستان کوتاه را شروع خوبی برای بهبود وضعیت داستان کوتاه در ایران دانست و گفت: این روزها داستان کوتاه در ایران مظلوم واقع شده است. همایش داستان کوتاه باید اهدافی تعریف کند و با توجه به آن اهداف حرکت کند و نباید صرفا به برگزاری یک همایش در سال بسنده کنیم.

وی افزود: اوایل انقلاب تولیدات خوبی در زمینه داستان کوتاه داشتیم اما رفته رفته این موضوع کمرنگ شد. در حال حاضر با توجه به زندگی مدرن، مخاطب، وقت کمتری برای مطالعه دارد. داستان‌های کوتاه و حتی داستان‌های مینی‌مال فرصت خوبی است تا خوانندگان به مطالعه روی بیاورند و داستان کوتاه کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالعه کنند.

این نویسنده در ادامه گفت: مطبوعات هم در این عدم پیشرفت نقش دارند. داستان‌های کوتاه جایی در نشریات ندارند و این ضربه‌ بزرگی به داستان کوتاه روز ایران وارد کرده است.

جمشیدی یکی از دلایل ضعف داستان کوتاه در ایران را وضعیت نشر خواند و گفت: عوامل زیادی دست به دست هم داده‌اند تا داستان کوتاه در این دوره از رشد باز بماند و وضعیت نشر و عدم استقبال مخاطب هم در این بازماندگی تاثیر به‌سزایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها