دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
139 عنوان «كتاب مناسب» برگزيده شدند

تاكنون 386 عنوان كتاب آموزشي ويژه دوره ابتدايي از ناشران و مولفان سراسر كشور به دبيرخانه طرح «سامان‌بخشي كتاب‌هاي آموزشي» ارسال شده‌اند. داوران از ميان اين عناوين، 139 اثر را به عنوان «كتاب‌ مناسب» آموزشي و 99 عنوان كتاب ديگر را «مردود» معرفي كرده‌اند و بقيه آثار نيز در دست بررسي‌اند.-

اكرم موسوي، مسوول «كتابنامه رشد» دوره ابتدايي وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: 99 عنوان كتابي كه توسط داوران و كارشناسان دوره ابتدايي مردود اعلام شده‌اند، با شاخص‌ها و معيارهاي كتاب مناسب همخواني نداشتند. اشتباه علمي و كاربردي نبودن محتواي اين كتاب‌ها، از جمله دلايل مردود شدن آن‌هاست. اغلب اين كتاب‌ها همچنين براي رشته و پايه تحصيلي مورد نظر، مناسب شناخته نشدند.

وي ادامه داد: از ميان آثار ارسال شده به دبيرخانه طرح «سامان‌بخشي كتاب‌هاي آموزشي» كتاب‌هاي رشته‌هاي «علوم تجربي» و «زبان‌آموزي» به ترتيب با 73 و 72 عنوان كتاب بيشترين تعداد آثار را به خودشان اختصاص دادند. در اين دو رشته، به ترتيب 36 و 16 اثر به عنوان كتاب مناسب معرفي شده‌اند.

مسوول «كتابنامه رشد» دوره ابتدايي وزارت آموزش و پرورش افزود: كمترين تعداد كتاب‌هاي ارسال شده به دبيرخانه طرح «سامان‌بخشي كتاب‌هاي آموزشي» به رشته «علوم تربيتي» با دو عنوان كتاب مربوط مي‌شود. همچنين در رشته‌هاي «قرآن» و «پژوهش» تاكنون كتابي به اين دبيرخانه ارسال نشده است.

موسوي يادآور شد: داوري ساير كتاب‌هاي ارسال شده به دبيرخانه طرح «سامان‌بخشي كتاب‌هاي آموزشي» همچنان ادامه دارد و ناشران و مولفان كتاب‌هاي دوره تحصيلي ابتدايي تا اواخر خرداد ماه مهلت دارند كه كتاب‌هايشان را به اين دبيرخانه ارسال كنند.

وي عنوان كرد: فهرست كتاب‌هاي مناسب دوره ابتدايي در قالب چهاردهمين «كتابنامه رشد» شهريورماه سال 1391 توزيع مي‌شود. علاقه‌مندان مي‌توانند فهرست اين كتاب‌ها را پيش از انتشار كتابنامه از طريق نشاني الكترونيكي samanketab.roshdmag.ir  مشاهده كنند.

مسوول «كتابنامه رشد» دوره ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه جدي مدارس به كتابنامه‌هاي رشد گفت: با توجه به اين‌كه دانش‌آموزان همچنان معلم را مرجع اصلي معرفي كتاب مناسب مي‌دانند، لازم است معلمان در راستاي معرفي كتابنامه‌هاي رشد در مدارس فعال‌تر باشند.

موسوي در پايان گفت: ناشران كتاب‌هاي آموزشي نيز بايد به صورت تخصصي‌تر كار كنند و كتاب‌هايي را توليد كنند كه براي گروه‌هاي مختلف سني‌ مناسب و كاربردي باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط