دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵
هاليوودي‌ها هم كتاب جمع مي‌كنند

چه کسی می توانست فکرش را هم بکند که هالیوودی ها به جمع آوری کتاب و کتاب های نادر و کمیاب علاقه مند باشند؟ اما مثل این که شماری از کتاب های نادر جهان در دست این گروه قرار دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از هالیوود ریپورتر، شماری از کتاب های نادر را می توان در دست بازیگران شاخص و کارگردانان هالیوود مشاهده کرد. از جمله این چهره ها جانی دپ است که نخستین نسخه آثار جک کروآک، آرتور رمبو، دیلن توماس و ادگار آلن پو را گردآوری کرده است. 

برت راتنر نیز هزاران عنوان از کتاب های عکاسی را که در میان آن‌ها سه نسخه از نخستین آثار رابرت فرانک وجود دارد، جمع آوری کرده است. وودی آلن، فرانک سیناترا و میافارو نیز از دیگر افرادی هستند که مجموعه های قابل توجهی از کتاب های قدیمی و باارزش را جمع کرده اند. 

جان لاروکت هم از داشتن نسخه ای از چاپ اول «در انتظار گودو» نوشته ساموئل بکت بسیار محظوظ است و می گوید حاضر نیست به هیچ وجه این کتاب را از دست بدهد. او این کتاب را به قیمت 200 هزار دلار خریده است. 

ووپی گلدبرگ، کلسی گرامر، هاوارد استرینگر رییس سونی، چارلز شیر کارگردان و سارا میشل گلار از دیگر چهره های هالیوودی هستند که نسخه های استثنایی از کتاب های نادر را در کتابخانه هایشان نگهداری می کنند. 

برد پیت و استیو مارتین هم از چهره های شاخص و همیشگی نمایشگاه بین المللی کتاب های عتیقه کالیفرنیا هستند و این در حالی است که این نمایشگاه امسال با حضور 200 کتاب فروش ارایه کننده کتاب های نادر، برپا می شود که دربرگیرنده کتاب های قدیمی در عرصه های مختلف از پزشکی تا کتاب های کودک است. در این نمایشگاه 6 نامه جورج ملیس فیلمساز مشهور فرانسوی که در فاصله سال های 1928 تا 1932 نوشته شده نیز عرضه می شود. 

وودی آلن در این نمایشگاه یک نسخه از کتاب «4 فیلم از وودی آلن» را که در سال 1982 برای میافارو امضا کرده برای فروش عرضه می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها