شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۰
زندگي زكرياي رازي  فيلم مي شود

داريوش مهرجويي كه در عرصه سينما اهميت ويژه اي به فيلم هاي اقتباس نشان داده است،اين بار قصد دارد زندگينامه «زكرياي رازي» را در قالب يك مجموعه تلويزيوني براي مركز سيما فيلم توليد كند.

به گزارش خبرگزاري كتاب(ايبنا)،داريوش مهرجويي از معدود فيلمسازان سينماي ايران است كه پس از خلق نخستين اثر خود به سمت اقتباس از ادبيات نمايشي گام برداشت و نمايشنامه «گاو» را مقابل دوربين 35 ميلي متري سينما برد.

مهرجويي بعدها  سراغ ادبيات نمايشي جهان رفت و نمايشنامه « خانه عروسك» نوشته «ايبسن» را در يك فضاي ايراني به «سارا» تبديل كرد.

كارگردان «مهمان مامان» در ادامه فعاليت هايش از روي منابع ادبي،  سراغ داستاني از هوشنگ مرادي كرماني رفت و فيلم سينمايي «مهمان مامان» را در مركز سيما فيلم مقابل دوربين برد. 

وي  در آخرين تجربه اقتباسي خود بار ديگر به سيما فيلم آمده و قصد دارد زندگينامه زكرياي رازي را در قالب يك مجموعه تلويزيوني براي مركز سيما فيلم توليد كند.

فيلمنامه «زكرياي رازي» از منابع مكتوب مختلفي از جمله كتابي به همين نام نوشته دكتر «محقق» به نگارش درخواهد آمد.

مهرجويي در اين فيلمنامه با اشاره به فعاليت هاي علمي «كاشف الكل» قصد دارد سير زندگي «زكرياي رازي» را از تولد تا مرگش به تصوير بكشد.

«محمد زكرياي رازي» پزشك، فيلسوف و شيمي دان ايراني كه آثار ماندگاري در زمينه پزشكي و شيمي و فلسفه نوشته است، به عنوان كاشف الكل و جوهر گوگرد مشهور است.

زكرياي رازي در 5 شعبان 313 هجري قمري در 62 سالگي در ري وفات يافته است. 

فيلمنامه مجموعه تلويزيوني «زكرياي رازي» اكنون در مركز سيما فيلم مراحل تكميل و بازنويسي فيلمنامه را پشت سر مي گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها