پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۶
«زندگی يعنی همين» در راه كتابفروشی‌هاست

«گرگ سايه‌اي» و «زندگي يعني همين» دو عنوان ار كتاب‌هاي «فاطمه مشهدي‌رستم» براي كودكان هستند كه به‌زودي منتشر مي‌شوند.-

فاطمه مشهدي‌رستم در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره كتاب‌هاي تازه خود گفت: «زندگي يعني همين» يكي از كتاب‌هايم براي كودكان است كه اين‌روزها آخرين مراحل چاپ را در انتشارات قو مي‌گذراند.

او درباره موضوع «زندگي يعني همين» گفت: در اين كتاب تلاش كرده‌ام موضوعات جزئي اما مهم مانند صله رحم، دوستي با طبيعت و اهميت خانواده را در داستاني ساده براي كودكان روايت كنم.

نويسنده «رنگين‌كماني از كفش» با بيان اين‌كه در اين داستان بر آموزش مثبت‌انديشي و خوش‌بيني به كودكان تاكيد كرده است، گفت: هدفم از نگارش «زندگي يعني همين» آشنايي بيشتر بچه‌ها با مسائل روزمره‌اي است كه در  زندگي به آن نياز داريم. به اين ترتيب مي‌خواستم مفهوم پيچيده و پر گره زندگي را براي اين گروه سني ساده كنم.

«گرگ سايه‌اي» اثر ديگر اين نويسنده است كه انتشارات طرح و اجراي كتاب آن را به صورت دوزبانه منتشر مي‌كند. 

وي در اين‌باره توضيح داد: اين كتاب، درباره‌ مردمي است كه با شتاب و عجولانه درباره‌ ديگران قضاوت و اظهارنظر مي‌كنند. در واقع قصد داشتم در اين كتاب مسأله‌ اخلاق را در قالب قصه به بچه‌ها منتقل كنم.

يك اثر ديگر از مشهدي رستم در انتشارات به‌نشر مراحل آماده‌سازي را مي‌گذراند. اين كتاب كه «هوهو چيش چيش» نام دارد كودكان را با استعدادهاي‌شان و ابتكارهايي براي شكوفايي آن‌ها آشنا مي‌كند.

«فاطمه مشهدي رستم» متولد سال 1346 در تهران و فارغ‌التحصيل رشته‌ روانشناسي است. او از سال 1364 و با انتشار كتاب «آبجي نيم‌‌وجبي من» وارد عرصه‌ نويسندگي براي كودكان و نوجوانان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها