دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۵
نجات گل نيلوفر آبي پس از گذشتن از سه خان هيجان‌انگيز

«نبرد اسطوره‌ها: سياره بحران زده و اژدهاي سه سر» نوشته محمدرضا سارنچه روايتگر داستان «ماني و آناهيتا» است كه با سفر به جزيره‌اي ناشناخته، سه خان را پشت سر گذاشته تا گل نيلوفر آبي را به دست بياورند و آن را به آب جادويي بسپارند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، محمدرضا سارنچه در اين كتاب روايت مي‌كند كه آناهيتا و ماني در سفري دريايي به جزيره‌اي ناشناخته مي‌روند تا گل نيلوفر آبي را نجات دهند. در اين سفر دريايي با موج‌هاي خشمگين و سركش دست و پنجه نرم مي‌كنند. 

جزيره ناشناخته بخش بعدي كتاب است كه روايت مي‌كند ماني و آناهيتا پس از سفر پرتلاطم با كشتي در جزيره‌اي فرود مي‌آيند كه قصري بي‌نهايت بزرگ و مجلل با ديوارها و ستون‌هاي عظيم و سر به فلك كشيده دارد و هزاران سرباز نيزه به دست، در اطرافش مشغول محافظت و مراقبت‌اند، روي ديوارهاي قصر، تصاويري از ملكه زيبايي‌‌ها و گل نيلوفر آبي با زيبايي هر چه تمام‌تر حك شده و چشم آن‌ها را خيره مي‌كند.

در بخشي از كتاب مي‌خوانيم كه ماني با ديدن اين قصر با حالتي از شادي و غرور مي‌گويد: «اين قصر من را به ياد يكي از باشكوه‌ترين و كهن‌ترين قصرهاي سياره ما انسان‌ها مي‌اندازد. قصري به نام پارسه كه در شهر شيراز جاي دارد. مكاني كه ابهت و شكوه آن، جهانيان را بهت‌زده كرده است و بيش از 2500 سال قدمت دارد.»

در بخشي از كتاب كه به گذر از خان‌ها اختصاص دارد مي‌خوانيم كه ماني و آناهيتا براي نجات دادن گل نيلوفر آبي بايد بتوانند حيوانات وحشي و اژدهاي سه سر را شكست دهند تا بتوانند به گل نيلوفري آبي دست يابند. پس آن دو سه خان را بايد بگذرانند تا به نيلوفر آبي برسند. خان نخست مبارزه با حيوانات وحشي است. خان دوم مبارزه با اسطوره‌هاي پليد و خان سوم مبارزه با اژدهاي سه سر است و پس از فراز و نشيب بسيار در گذر از خان‌ها به گل نيلوفر آبي دست مي‌يابند.

دو جوان پس از گذشتن از سه خان و فراز و نشيب آن به گل نيلوفر آبي دست مي‌يابند و از اين كه توانسته بودند اين گل رويايي و استثنايي را به دست بياورند، احساس غرور و شادماني مي‌كردند. در پايان كتاب مي‌خوانيم كه ماني و آناهيتا بايد هر چه زودتر گل نيلوفر آبي را در درون حوض ويژه‌اي كه آب جادويي را در خود جا داده بود، مي‌انداختند تا دوباره اين گل شادابي گذشته‌اش را به دست آورد.

چاپ نخست «نبرد اسطوره‌ها: سياره بحران زده و اژدهاي سه سر» با شمارگان 2000 نسخه و بهاي 3300 تومان به كوشش انتشارات ترفند منتشر شد. ويراستاري اين كتاب را نيز نيايش سرامي بر عهده داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها