دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
بررسی 3000 عنوان كتاب كودك و نوجوان در جشنواره كتاب برتر

انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان ششمين دوره‌ جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان را با بررسي كتاب‌هاي چاپ نخست توليد شده در سال 89 برگزار مي‌كند. در اين دوره بيش از سه هزار عنوان كتاب از حدود سيصد ناشر كتاب كودك و نوجوان به دبيرخانه جشنواره رسيده است.-

دبير ششمين جشنواره كتاب برتر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان ‌اين‌كه 3000 عنوان كتاب به دبيرخانه ششمين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان رسيده است، گفت: اين تعداد كتاب را 300 ناشر فعال در حوزه كودك و نوجوان به دبيرخانه جشنواره فرستاده‌اند كه از ميان اين  آثار 1165 عنوان كتاب از 87 ناشر به مرحله دوم راه يافت. 

محمدرضا توكل‌صديق اظهار كرد: با برگزاري اين دوره از جشنواره كتاب برتر، علاوه بر پديدآورندگان مطرح (نويسندگان، شاعران و تصويرگران) از منتقدان، مربيان و كتابداران حرفه‌اي اين حوزه نيز به عنوان كارشناس كتاب براي همكاري دعوت شده است.
 
وي افزود: انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان اميدوار است با اين تركيب جديد، زواياي بيشتري از محتوا و ظاهر كتاب‌ها براي هر گروه سني ارزيابي شود تا آراي نهايي به عدالت نزديك‌تر باشد.
 
مدير انتشارات صابرين با بيان‌ اين‌كه در اين دوره، هر كتابي كه به مرحله نهايي راه يابد توسط دوازده داور از جهات مختلف و معيارهاي مشخص شده به صورت جداگانه ارزيابي شده است، گفت: داوري هر كتاب داراي دوازده امضاي داوري از كارشناسان زبده حوزه كتاب كودك و نوجوان خواهد بود. 

توكل‌صديق در پاسخ به اين‌كه كتاب‌هاي داوران كه در اين جشنواره شركت داده شده‌اند چگونه بررسي و ارزيابي مي‌شوند، گفت: قرار است امسال براي داوري آثار داوراني كه كتاب‌هايشان توسط ناشران در اين جشنواره شركت داده شده‌اند از داوران جايگزين استفاده شود. 

وي ادامه داد: اگر كتاب‌هاي داوران از دور داوري حذف شود، اين كتاب‌ها فرصت اين‌كه به لحاظ تصويرگري نيز بررسي شوند از دست خواهند داد. هم‌چنين به دليل اين‌كه در اين جشنواره داوران نيز به لحاظ فني امتياز مي‌گيرند، يكي از فرصت‌هاي خود را از دست خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها