دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
مجموعه «سپاه در گذر انقلاب» بيش از 100 مجلد مي‌شود

محمدقاسم فروغي جهرمي پيش‌بيني كرد كه مجموعه كتاب‌هاي «سپاه در گذر انقلاب» به بيش از 100 مجلد خواهد رسيد. وي معتقد است كه اين مجموعه، شايسته ترجمه است و پژوهشگران تاريخ انقلاب و جنگ، جمع‌بندي تمامي حوادث را در اين مجموعه پيدا مي‌كنند.-

فروغي جهرمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) از انتشار جلد اول از مجموعه كتاب‌هاي «سپاه در گذر انقلاب» در سال گذشته ياد كرد و از اتمام تدوين 7 جلد از اين مجموعه مستند خبر داد و افزود: مجلدات دوم تا هفتم «سپاه در گذر انقلاب» بيانيه‌ها و اطلاعيه‌هاي سپاه از مهر ماه 1359 تا پايان سال 1360 را دربر مي‌گيرند.

وي از دسترسي به اسناد تازه‌اي دراين‌باره خبر داد و گفت: ‌برخي از شماره‌هاي مجله «پاسدار انقلاب»، «اميد انقلاب» و روزنامه «پاسداران» را كه در اوايل سال 1358 منتشر مي‌شد، به دست آورده‌ايم. به همين دليل، اسناد و اخبار سال‌هاي 1359 تا 1360 به 10 مجلد خواهد رسيد.

اين پژوهشگر دفاع‌مقدس در ادامه يادآور شد: مجلدات دوم تا دهم «سپاه در گذر انقلاب» تا پايان امسال و به همت معاونت روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به چاپ خواهند رسيد.

محمدقاسم فروغي با تاكيد بر فراز و فرودها و حوادث رخ داده در سال 1360 گفت: بيش از 5 مجلد از اين مجموعه، به اتفافات اين سال اختصاص دارند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به ماجراي فرار ابوالحسن بني‌صدر از ايران، ترور شخصيت‌هاي سياسي توسط گروهك منافقين و حماسه مقاومت مردم بابل اشاره كرد.

وي ادامه داد: قصد داريم كه مجموعه كتاب‌هاي «سپاه در گذر انقلاب» را تا امروز ادامه دهيم و پيش‌بيني مي‌كنيم كه بيش از 100 مجلد شود. هر مطلب، خبر، مصاحبه و يا گزارشي كه درباره سپاه پاسداران باشد در مجموعه «سپاه در گذر انقلاب» منعكس خواهد شد.

گردآورنده كتاب «مقوله‌ها و مقاله‌ها» اضافه كرد: همچنين دیدگاه‌هاي عقيدتي ـ فرهنگي سپاه كه در قالب سخنراني و مصاحبه بيان شده‌اند، در اين مجموعه منتشر خواهند شد. مسايلي مانند ويژگي‌هاي اخلاقي پاسداران نيز در اين مجلدات مطرح مي‌شوند.

فروغي در پايان مجموعه كتاب‌هاي «سپاه در گذر انقلاب» را شايسته ترجمه دانست و گفت: محققان و پژوهشگرانی كه درباره تاريخ انقلاب و جنگ مشغول پژوهش‌اند، جمع‌بندي تمامي حوادث انقلاب و دفاع‌مقدس را در اين مجموعه پيدا خواهند كرد. هيچ اطلاعاتي در اين‌ زمينه از چشم ما دور نمانده و اغلب مسايل كشور در مجموعه كتاب‌هاي «سپاه در گذر انقلاب» ديده مي‌شوند.

مجلدات «سپاه در گذر انقلاب» به كوشش محمد قاسم فروغي جهرمي تدوين شده و به همت معاونت روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منتشر رونمايي شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط