سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
مایکل مور: در کودکی از هیچ چیزی به‌اندازه کتابخانه لذت نمی‌بردم

مایکل مور کارگردان و فیلمساز منتقد آمریکایی كه 2000 کتاب به کتابخانه عمومی شهر « فلینت» در آمریکا هدیه کرده است، از علاقه‌ زياد خود به كتاب در زمان كودكي سخن گفت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از ام. آی .ان.بی.سی نیوز، مایکل مور روز دوشنبه برای تبلیغ کتاب جدیدش که با عنوان «دردسر اینجا مي‌آيد» منتشر شده، به شهر فلینت در ایالت میشیگان آمریکا سفر کرد و قرار است شامگاه سه‌شنبه نیز در مراسم امضای این کتاب در شهر وایتنگ حضور پیدا کند.

او در طول حضورش در شهر فلینت، 2000 نسخه از کتاب خود را براي  به کتابخانه عمومی این شهر اهدا کرد. کتاب «دردسر اینجا مي‌آيد» به قيمت هر جلد 12 دلار فروخته خواهد شد و همه عواید حاصل از آن نیز به کتابخانه عمومی فلینت اختصاص پیدا خواهد کرد. « کی شوارتز» رییس این کتابخانه اعلام کرد که از کار خیرخواهانه مایکل مور بسیار خوشحال است گفت: من واقعا به وجد آمدم. این نشان می‌دهد که او هنوز هم در جامعه ریشه دارد و هنوز هم نسبت به آن حساس است.
 
به گفته رییس کتابخانه عمومی شهر فلینت، اهدای کتاب توسط مایکل مور در زمان حساسي انجام شده زیرا ارزش دارایی‌های این کتابخانه یک میلیون دلار در مقایسه با سال 2009 کاهش پیدا کرده است. 

مور همچنین در سفر خودش، در هر یک از شهرهای محل توقف، 50 درصد از حق امتیاز تالیف کتاب جدید را به کتابخانه‌های محلی اهدا خواهد کرد. او در گفت و گویی که با شبکه NBC25 انجام داد، دلایل کمک به کتابخانه‌های محلی و همچنین موضوعات مورد بحث کتابش را تشریح کرد. وي گفت: وقتی کودک بودم، هیچ چیزی برای من بیشتر از نشستن در کتابخانه لذت نداشت. قدم زدن در کتابخانه را دوست داشتم و می‌توانستم هرچه را در دنیاست در قفسه‌های آن پیدا کنم.
 
مور که اصالتا اهل دیویسون است گفت که دوران رشد کودکی خودش را در کتابخانه‌های این دو شهر سپری کرده است. وي توضيح داد: مادرم قبل از دبستان به خواندن و نوشتن آموخت و چون او همیشه ما را به کتابخانه می‌برد، چنین اتفاقی هم رخ داد. 

وي در تشریح کتابش گفت که این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه از زمان کودکی و رشد او تا تبدیل شدن به یک فیلمساز و کاگردان است. مور درباره جنبش اشغال وال استریت هم گفت: من هیچ جنبش اجتماعی در امریکا را نمی‌شناسم که طی 10 هفته اول پیدایش آن، 50 درصد مردم امریکا پشت سرش قرار بگیرند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها