سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
طباطبایی: نگاه واقع‌بينانه عامل اعتماد به خواندن خاطرات است

یکی از راويان خاطرات انقلاب اسلامي معتقد است: ما نیازمند بيان خاطراتی هستیم که فارغ از ديدگاه‌هاي شخصي به نقل درست وقايع تاریخي بپردازند. نگاه واقع‌بينانه به جريان‌هاي تاريخي انقلاب عاملي مهم براي اعتماد مردم به خواندن خاطرات است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، حسن الهی طباطبايي هم‌اكنون در حال ارایه خاطرات خود از دوران شكل‌گيري انقلاب اسلامی و فعاليت مبارزان به مركز اسناد انقلاب اسلامي است. 

وی اظهار كرد: ثبت اين خاطرات به پيشنهاد خودم بود و مي‌خواستم بخشي از وقایع تاريخي را كه از نزديك با آن‌ها رو به رو بوده‌ام ضبط و در اختیار مورخان و نویسندگان قرار دهم.

الهي طباطبايي درباره چرايي انتخاب این روزها برای بیان و ثبت خاطرات خود گفت: سوالاتی که جوانان درباره چرایی انقلاب و مبارزات می‌پرسیدند، باعث شد تا به ثبت خاطرات رو بیاورم. نسل امروز برای شناخت انقلاب نیازمند تحقیق و خاطرات درست از دوران انقلاب است. 

وي که تاكنون بيشتر كتاب‌هاي خاطرات نوشته شده درباره انقلاب را خوانده، معتقد است: متاسفانه برداشت‌های شخصی راويان در بيان خاطرات يكي از آسيب‌هاي اين آثار محسوب مي‌شود.

طباطبايي ادامه داد: ما نیازمند بيان خاطراتی هستیم که فارغ از ديدگاه‌هاي شخصي به نقل درست وقايع تاریخي بپردازند. راوی يا نويسنده خاطرات بايد بيان واقعیت را تکلیف خود بدانند و حوادث را همان گونه که اتفاق افتاده و بدون در نظر گرفتن موقعيت‌های خاص گروهی يا جناحی بیان کنند. نگاه واقع‌بينانه به جريان‌هاي تاريخي انقلاب عاملي مهم براي اعتماد مردم به خواندن خاطرات است. 

وی افزود: مطالعه و تحقیق يكي از نياز‌هاي ضروري جامعه امروز در بخش تاريخ انقلاب است. مي‌توان با تطبیق خاطرات به نتيجه‌اي درست از وقايع رسيد.

الهي طباطبايي گفت: جوان امروز بايد بداند كه جوانان نسل انقلاب براي درک واقعیت به دنبال حقیقت و حمايت از انقلاب رفتند و خاطرات بهترين منبع براي بازگويي وقايع‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط