چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰

«برند نویمان» وزیر فرهنگ کشور آلمان برای نخستین بار در سال 2012 علاوه بر جایزه اصلی 30 هزار یورویی برای فیلمنامه برتر سال، سه جایزه دیگر هر یک به ارزش 5 هزار یورو را نیز اهدا خواهد کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «نویمان» در نظر دارد با اهدای این سه جایزه در تاریخ 10 فوریه 2012 در جشنواره بین المللی فیلم برلین از آثار برجسته در عرصه نگارش فیلمنامه به شکلی جدی تر تجلیل به عمل آورد.
 
امسال سه فیلمنامه «یکی بود یکی نبود» نوشته «استفان کولدیتس»، «سانلا» اثر «هایکه لیبنوف» و «آتش اردوگاه» نوشته «هایده شووکوف» با اقتباس از رمانی با همین نام نوشته «جولیا فرانک» نامزد دریافت جایزه فیلمنامه برتر سال 2012 شده اند. 

«یکی بود یکی نبود» داستان «نورا»ی 8 ساله است که از ناراحتی های دنیای حقیقی به دنیای داستان می گریزد. هنگامی که او صفحات کتاب داستان خود را می گشاید، شخصیت های داستان او جان می گیرند.
 
داستان فیلمنامه «سانلا» از سوی دو خواهر روایت می شود که والدین آن ها دستگیر شده اند و مادبزرگشان آن ها را می پذیرد و تلاش می کند تا علیرغم دستگیری پدر و مادرشان یک زندگی عادی را برایشان بسازد اما بیش از هر چیز آن ها در مورد سرنوشت پدر و مادرشان در بلاتکلیفی به سر می برند. 

«آتش اردوگاه» رمانی نوشته «جولیا فرانک» است که در سال 2003 در انتشارات «فیشر» منتشر شده و «هایده شووکوف» آن را دستمایه نوشتن فیلمنامه ای با همین نام کرده است. داستان این اثر در اواخر دهه 70 رخ می دهد و در مورد توصیف وضعیت زنی به نام «نلی سنف» است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها