شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
نويسنده‌ی نوجوان: كتاب‌های علمی دوست دارم

«معين روحي‌مقدم» ازجمله‌ي دانش‌آموزاني است كه در مسابقه‌ي كتاب‌نويسي كتاب‌خانه‌ي امام خميني(ره) تهران برنده شده است. او زماني كه دانش‌آموز كلاس چهارم بود در مسابقه كتاب‌خواني و كتاب‌نويسي مدرسه برگزيده شد و حالا كلاس پنجم است. او بيش‌تر، كتاب‌هاي علمي مي‌خواند.

ايبنا نوجوان: اين نوجوان 12 ساله به خبرنگار ما گفت: كتابي كه در آن مسابقه برگزيده شد، «مجموعه خواب‌هاي امين» نام داشت. در اين كتاب درباره‌ي كارهاي اشتباهي كه بچه‌ها انجام مي‌دهند، صحبت كرده‌ام.

معين روحي‌مقدم درباره‌ي كتابش افزود: در اين كتاب به مساله‌ي ديدن فيلم‌هايي كه براي سن نوجوانان مناسب نيست مثل فيلم‌هاي ترسناك و تاثيراتي كه ممكن است بر روحيه‌ي بچه‌ها بگذارد، پرداخته‌ام.

اين دانش‌آموز كلاس پنجم دبستان كه در انشانويسي، بسيار موفق است، كتاب هم زياد مي‌خواند، او در اين زمينه گفت: من، هم در كتاب‌خانه‌ي مدرسه عضو هستم و هم در يكي از كتاب‌خانه‌هاي نزديك خانه‌مان. مادرم به من كمك كرد و اسمم را در كتاب‌خانه نوشت، من با او به كتاب‌خانه مي‌روم.

اين نويسنده‌ي نوجوان افزود: در ميان كتاب‌ها بيش‌تر كتاب‌هاي علمي ـ تخيلي را دوست دارم و داستان‌هاي هيجان‌انگيز تخيلي را هم دوست دارم.

معين 12 ساله درباره‌ي كتاب‌خانه‌ي مدرسه گفت: يكي از مشكلات كتاب‌خانه‌ي مدرسه اين است ‌كه تعداد كتاب‌هاي آن محدود است و تعداد كتاب‌هاي كمي را هم امانت مي‌دهد، بيش‌تر كتاب‌هاي آن نيز داستاني است؛ اما در كتاب‌خانه‌هاي بيرون كتاب‌ها طبقه‌بندي شده‌اند و به‌راحتي مي‌توانم كتاب‌هاي موردعلاقه‌ام را پيدا كنم، همچنين كتابداران هم مي‌توانند كمك كنند تا در موضوعي كه مي‌خواهم بتوانم كتاب‌هاي خوب را بخوانم.

او عنوان كرد: سال گذشته در كلاس خود كتاب‌خانه‌ي كلاسي داشتيم كه من مسوول آن بودم به بچه‌ها كتاب امانت مي‌دادم و براي آن‌ها كارت عضويت درست كرده بودم. امسال نيز در كلاس خود با دوستانم يك كتاب‌خانه‌ي كلاسي راه انداخته‌ايم و هر يك از بچه‌ها كتاب‌هايي را به اين كتاب‌خانه داده‌اند. معلم ما هم كمك كرد از ميان اين كتاب‌ها كتاب‌هاي مناسبي را انتخاب كرديم و اين كتاب‌خانه شكل گرفت.

مادر معين هم گفت: پسر من دوست دارد فيلم‌نامه‌نويس شود و در اين زمينه از افراد مختلف مشاوره گرفته‌ايم تا او را در مركزي مناسب ثبت‌نام كنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها