شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
فیلم‌سازی دیجیتال بررسي شد

كتاب «فیلم‌سازی دیجیتال، کم بودجه و مستقل» نوشته راسل ایونر با ترجمه حمزه ابراهیم‌زاه روانه بازار كتاب شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، ابراهيم‌زاده توضيح داد: اين كتاب براي تمام علاقه‌مندان به سينما مناسب است حتي افرادي كه در دبيرستان مشغول تحصيلند.

وي با بيان اينكه متن كتاب ساده و كاربردي است، اظهار كرد: كتاب، راهنمايي است براي افرادي كه فيلم كوتاه مي‌سازند و با دوربين ديجيتال كار مي‌كنند. ورود دوربین‌های دیجیتال به عرصه تولید فیلم منجر به ایجاد فرصت‌هایی جدید برای فیلمسازان شده تا ایده‌های خود را برای ساخت فیلم محقق کنند.

ابراهيم‌زاده افزود: تکنولوژی دیجیتال این امکان را فراهم کرده است تا افراد به شیوه‌های ساده‌تر و با هزینه‌هایی کمتر و در عین حال امکاناتی متنوع اقدام به تولید فيلم کنند.

وي با بيان اينكه مولف كتاب علاوه بر مطالب فني به بحث زيبايي‌شناسي نيز پرداخته، گفت: «فیلم‌سازی دیجیتال، کم بودجه و مستقل» برای نخستین بار در سال 2002 منتشر شد، ولی با تغییرات گسترده در عرصه تکنولوژی دیجیتال در سال 2006 دوبار ویرایش شد و مطالبی به این کتاب اضافه شد که در برگیرنده مسایل جدید در این حوزه است.

«به چیزهای بزرگ فکر کن»، «فیلمسازی با بودجه کم»، «ایمنی دوربین»، «تدوین برنامه زمان»، «تجسم فیلم»، «ضبط صدا»، «زبان فیلم»، «تدوین مختصری»، «تدوین ژانری»، «اطلاعات لازم»، «مراحل شغلی»، «اشکال‌یابی»، «نمایش فیلم»، «توسعه و تلفیق» و «راهبردهای تبلیغ فیلم» از سرفصل‌های این كتاب هستند. 

كتاب «فیلم‌سازی دیجیتال، کم بودجه و مستقل» نوشته
راسل ایونر با ترجمه حمزه ابراهیم‌زاه در شمارگان دوهزار نسخه و با قیمت هفت‌هزار و 500 تومان به شكل مصور  از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. «فرهنگ اصطلاحات تخصصی فیلم و ویدئو» و «کتاب‌شناسی» ضمیمه اثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها