چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
نخستين نشست بين‌المللي زبان فرانسه برگزار مي‌شود

ايالت كبك كانادا از 2 تا 6 جولاي 2012 (11 تا 15 تير 1391) ميزبان نخستين نشست بين‌المللي زبان فرانسه خواهد بود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از مجله كتاب فرانسه، به مناسبت فرا رسيدن پنجاهمين سالگرد تاسيس دفتر نمايندگي ايالت فرانسوي زبان كبك كانادا در سال 1961 در پاريس، اين سازمان تصميم گرفته است سال آينده با برپايي نخستين نشست بين‌المللي زبان فرانسه در كبك، پل ارتباطي فرانسوي‌زبانان و علاقه‌مندان به اين زبان را مستحكم‌تر سازد.

در كنار رويدادهايي چون نشست بين‌المللي كشورهاي فرانسوي زبان كه به منظور گردهمايي نظام‌هاي حاكم بر كشورهاي فرانسوي زبان برگزار مي‌شود و بيشتر جنبه‌‌ سياسي دارد، نخستين نشست بين‌المللي زبان فرانسه تنها به حوزه زبان فرانسه اختصاص دارد و چهار موضوع اصلي را هدف قرار داده است.

بررسي كاربرد زبان فرانسه در دنياي اقتصاد، كار و آموزش، فرهنگ (سينما، ادبيات و رسانه) و دفاع از جايگاه زبان فرانسه در دنياي كتاب ديجيتال و هم‌زيستي با ديگر زبان‌ها اهداف موضوعي نشست بين‌المللي زبان فرانسه است.

«ابدو ديوف» دبير كل نشست بين‌المللي زبان فرانسه در گفتگو با خبرگزاري فرانسه گفت: اقدامات فراواني براي حمايت از زبان فرانسه در عرصه‌هاي رسمي و سياسي صورت گرفته است، با اين حال ما فكر كرديم كه ‌بايد به ساحتي ديگر قدم بگذاريم و آن اين است كه زبان فرانسه را تبديل به مساله‌اي فراگير و جهاني و در درجه نخست پراهميت براي جوانان سازيم.

پايگاه اطلاع‌رساني http://www.forumfrancophonie2012.org اطلاعات لازم در حوزه برنامه‌هاي نشست و نحوه شركت در بخش‌هاي علمي و پژوهشي آن را براي علاقه‌مندان فراهم ساخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها