سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
جزییات برنامه‌های همایش دو روزه‌ حافظ اعلام شد

همایش دو روزه «هم‌زمان و در زمان با حافظ» به مناسبت یاد روز حافظ دوشنبه و سه‌شنبه‌ (18 و 19 مهر) در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود. این همایش به بررسی تطبیقی شناخت حافظ در زمانه‌ خود و این‌که در زمانه‌ ما حافظ چگونه شناخته می‌شود، اختصاص دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگی شهرکتاب، در این همایش، در ارتباط با چگونگی شناخت حافظ در زمانه‌ خود و این‌که در زمانه‌ ما چگونه شناخته می‌شود بررسی تطبیقی صورت می‌گیرد.

در روز نخست این همایش، رضا داوری‌اردکانی درباره‌ «تثلیث زبان، هنر و اندیشه در شعر حافظ»، غلامحسین ابراهیمی‌دینانی پیرامون «حافظ به روایت حافظ»، سعید حمیدیان درباره‌ «سخنی درباره‌ سمبولیسم حافظ» و حسن بلخاری در باب «عکس رخ یار» به ایراد سخنرانی می‌پردازند. 

روز دوم همایش با سخنان ضیاء موحد درباره‌ «زبان حافظ» آغاز می‌شود و پس از آن فرزان سجودی درباب «نقش رمزگان مکان در پویایی معنایی غزلیات حافظ»، مریم حسینی درباره‌ «مارپیچ عرفانی در سلوک حافظ»، حمیدرضا شایگان‌فر پیرامون «بررسی ساختاری اولین غزل حافظ» و اعظم حیدری درباره‌ «آشنایی‌زدایی در شعر حافظ» سخن می‌گویند.

این برنامه با تک‌نوازی هنرمندان موسیقی همراه است.

در روز چهارشنبه (20 مهر) که به درس‌گفتارهایی درباره‌ عطار اختصاص دارد، نسرین فقیه‌ملک مرزبان درباره‌ «عشق در غزلیات عطار و حافظ» سخن می‌‌گوید.

همایش «هم‌زمان و در زمان با حافظ» از سوی مرکز فرهنگی شهر کتاب و با همکاری دانشگاه حافظ شیراز و موسسه‌ دانش‌نامه‌ فارس دوشنبه و سه‌شنبه (18 و‌ 19 مهر) از ساعت 15 با حضور اصحاب اندیشه، ادب و هنر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط