دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲

«زیگفرید لنتس» نویسنده 85 ساله آلمانی عنوان شهروند افتخاری شهر «الک» لهستان را که شهر زادگاهش است دریافت می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، طبق اعلام انتشارات «هوفمان و کمپ» شهر هامبورگ که ناشر «لنتس» است، این نویسنده برجسته که رمان «ساعت‌هاي آلمانی» از جمله آثار وی به شمار می‌رود، به خاطر خدماتی که از طریق ادبیات و روزنامه‌نگاری در راستای همزیستی صمیمانه بین دو کشور آلمان و لهستان انجام داده، این عنوان را نصیب خود کرده است. 

این نویسنده سرشناس دوران پس از جنگ این افتخار را در تاریخ 18 اکتبر (26 مهر) دریافت خواهد کرد.
 
به گفته «گونتر برگ» مدیر انتشارات «هوفمان و کمپ»، اهدای عنوان شهروند افتخاری را می‌توان به عنوان پیام مهم دوستی و مناسبات همسایگی بین این دو کشور قلمداد کرد. شهر «الک» از یکی از اعضای اسبق نیروی دریایی آلمان تجلیل به عمل می‌آورد که اکنون به عنوان نویسنده‌اي موفق در سراسر جهان، به زادگاهش بازمی‌گردد و این تجلیل عمیقا «زیگفرید لنتس» را متاثر می‌کند. آشتی و صلح بین دو کشور آلمان و لهستان چندین دهه است که در قلب این نویسنده جای دارد. 

«لنتس» که متولد 17 مارس 1926 در «لیک»(الک) است، از برجسته‌ترین نویسندگان دوران پس از جنگ جهانی و ادبیات معاصر محسوب مي‌شود. کتاب های او به 35 زبان ترجمه شده اند و در سراسر جهان در حدود 30 میلیون جلد از آن ها به فروش رسیده است. تازه ترین کتاب این نویسنده تحت عنوان «نقاب» اواخر ماه اکتبر منتشر می‌شود. از دیگر آثار «لنتس» می توان به «زیباترین جشن جهان» 1961 ، «کشتی بخار» 1960 ، «چهره» 1964 ، «مردم هامبورگ» 1968 ، «دوست دولت» 1983 و «دقایق سکوت» 2008 اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها