جمعه ۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
نویسنده برنده فرانسوی با علاقه مندانش ديدار مي‌كند

شبكه توزيع كتاب افناك فرانسه پس از اهداي جايزه سالانه بهترين رمان امسالش به اثر تازه دلفين دو ويگان، برنامه ديدار او با علاقمندانش را امروز در منطقه مونپارناس در جنوب پاريس برگزار مي‌كند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از آكتواليته، امروز جمعه 23 سپتامبر (اول مهر) از ساعت 17:30 به وقت پاريس دلفين دو ويگان برنده دهمين جايزه رمان افناك، اليويه وبر و لوران سكسيك در افناك مونپارناس گرد هم مي‌آيند تا آثار تازه خود را با موضوع محوري «خانواده و توالي نسل‌هاي آن» معرفي كنند.

دو ويگان در رمان برجسته و شبه زندگينامه‌اي «هيچ در برابر شب نمي‌ايستد» كه امسال به فهرست نامزدهاي گنكور، رنودو و مديسي راه يافته است، ماجراي خودكشي مادرش در سن 60 سالگي را روايت مي‌كند.

لوران سكسيك در رمانش «افسانه پسران» زنجير ارتباطي مردي آمريكايي با والدينش با تأكيد بر عشق بي‌نهايتش به مادر و نفرت عميقش از پدر را از سن 14 سالگي بيان مي‌كند. از سوي ديگر  اليويه وبر زندگينامه جوزف كنراد، نويسنده و جهانگرد لهستاني-بريتانيايي را در كتاب تازه‌اي به نام «كنراد، مسافر پريشاني» بازگو كرده است.

در واقع هر سه اثر زندگينامه‌هايي داستاني هستند كه در فضايي نيمه واقعي و نيمه خيالي و هر یك به شيوه خود به مساله توالي نسل‌ها در يك خانواده مي‌پردازند. از آنجا هم كه هيچ ارتباطي خوني بين اليويه وبر و جوزف كنراد وجود ندارد، به نظر مي‌آيد حرفه‌ كنراد به عنوان نويسنده‌اي جهانگرد با حرفه نويسندگي-خبرنگاري وبر تنها نسبت خانوادگي-ادبي آنها به شمار مي‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها