شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
نشست «بررسی قرآن و مولوی» برگزار می‌شود

نشست تخصصی «بررسی قرآن و مولوی» با حضور قدمعلی سرامی و «شب شعر اختصاصی محمدحسین جعفریان» همزمان با سیزدهمین شب ماه مبارک رمضان (یک‌شنبه 23 مرداد) در بخش «شعر و ادب» نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بخش شعر و ادب نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بخش نخست برنامه‌های «شعر و ادب» این دوره از نمایشگاه قرآن کریم از ساعت 19 تا 20 برپاست و به «مناجات‌خوانی» (قرائت متون حکمی و عرفانی توسط قربان ولیئی) و اجرای آواز ایرانی توسط جواد بخشش اختصاص دارد.

در بخش دوم این برنامه از ساعت 21 تا 22 قدمعلی سرامی، شاعر و پژوهش‌گر ادبی به بررسی موضوع «قرآن و مولوی» می‌پردازد.

قدمعلی سرامی متولد 1322 در رامهرمز خوزستان و دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی است. وی سابقه تدریس در دانشگاه‌های کشور را دارد. سرامی در دوران تحصیل خود از استادانی چون محمد معین، سیدجعفرشهیدی، عبدالحسین زرین‌کوب، و ذبیح‌الله صفا بهره گرفته است.

«از رنگ گل تا رنج خار»، «از خاک تا افلاک»، «از هرگز تا همیشه»، «پنج مقاله درباره‌ ادبیات کودک»، مجموعه‌های شعر «چار فصل دوستت دارم»، «لبخند آرزو»، «با این سکوت سرخ»، «از دو نقطه تا همه‌چیز»، «صاف و ساده مثل آب»، «تا زدن بامداد باید خواند» و ۲۰ عنوان کتاب در حوزه‌ ادبیات کودک و نوجوان از جمله آثار منتشر شده سرامی هستند.
 
بخش سوم برنامه‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ساعت 22 و 30 دقیقه تا 24 به «شب شعر اختصاصی محمدحسین جعفریان» اختصاص یافته است. در این بخش سیداکبر میرجعفری به عنوان مجری حضور دارد.

محمدحسین جعفریان متولد 1346 در مشهد، شاعر، مستندساز، روزنامه‌نگار و خبرنگار جنگی است و دو دوره رایزن فرهنگی ایران در افغانستان بوده است.

«در حاشیه شط»، «پنجره‌های رو به دریا»، «فریادی پشت پنجره جهان»، «شانه‌های زخمی پامیر»، «شیری درقفس 902» و «گزيده ادبيات معاصر» از جمله آثار منتشر شده جعفریان هستند.

برنامه‌های بخش «شعر و ادب» سیزدهمین شب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یک‌شنبه (23 مرداد) از ساعت 19 تا 24 در شبستان اصلی مصلای تهران برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط