دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
اللهياري: خبرنگار كتاب با دانايي و آگاهي سر و كار دارد

محمد اللهياري فومني، مدير كل اداره كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، به مناسبت روز خبرنگار، خبرنگاران كتاب را از مهم‌‌ترين عوامل ترويج و توسعه كتابخواني در كشور خواند و گفت: خبرنگاران اين حوزه با دانايي و آگاهي سر و كار دارند./

اللهياري به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: خبرنگاري از مشاغل سخت و زيان‌آور است؛ به عنوان مثال يك خبرنگار بايد براي انجام گفت و گو با يک مسوول وقت زيادي را صرف كند  و گاهي ممكن است دچار رنجش خاطر شود ؛ البته اميدوارم خبرنگاران با سعه صدر اين نقيصه را تحمل كنند.

وي ادامه داد: درباره حرفه خبرنگاري كتاب، ‌آنچه خبرنگار اين حوزه با آن سروكار دارد، آگاهي و دانايي است و طبيعي است كه خبرنگاران ما در اين حوزه بايد اطلاعات عمومي خود را افزايش دهند.

مدير كل اداره كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين گفت: علاوه بر محتواي كتاب،‌ خبرنگاران بايد درباره مراحل مختلف آماده‌سازي و انتشار كتاب نيز اطلاعات به‌روزي داشته باشند و هر يك بايد در رشته و گرايش خاصي، ‌تسلط و توانايي‌هاي خود را افزايش دهند.

اللهياري با بيان اين مطلب كه «بخشي از وظيفه خبرنگاري، انتقاد است» ‌افزود: اميدواريم همه نقد‌ها به شكل سازنده باشند و خداي ناكرده باسياه‌نمايي همراه نشوند. 

مدير اداره كتاب همچنين به نقش خبرنگاران كتاب در معرفي و تبليغ آثار ارزشمند اشاره كرد و افزود: بايد فضاي تبليغ كتاب و معرفي كتاب‌هاي خوب را همراه گفت و گو با پديدآورندگان اين آثار به خوبي فراهم كنيم تا كتاب‌هاي خوب به مردم معرفي شوند. خبرنگاران مي‌توانند با برجسته كردن اين‌گونه آثار، ‌بيشترين نقش را در ترويج كتابخواني و مطالعه در جامعه داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط