شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
كتابخانه ديجيتالي جامع فرهنگي راه‌اندازي مي‌شود

مدير اجرايي كتابخانه ديجيتالي نور از راه‌اندازي «كتابخانه ديجيتالي جامع فرهنگي» خبر داد و اظهارکرد: نسخه آزمايشي اين كتابخانه تهيه شده و نسخه اصلي تا آخر سال جاري آماده استفاده مي‌شود. قرار است در اين كتابخانه منابع پژوهشي علوم اسلامي و انساني ارايه شوند._

حجت‌الاسلام سید مصطفي طباطبايي در گفت‌وگو با(ايبنا)، در اين باره عنوان كرد: تاكنون با 32 موسسه در اين زمينه رايزني‌هايي انجام شده است و تصميم داريم با كسب مجوز نشر(كپي‌رايت) آثار تمامي منابع پژوهشي و تخصصي محققان به زبان فارسي و عربي را در اين پايگاه كتابخانه‌اي ارايه دهيم.

وي ارايه اطلاعات و معرفي منبعي جامع، منسجم و يكپارچه از آثار مكتوب پژوهشي، جلوگيري از موازي‌كاري و فعاليت‌هاي هم‌سوي موسسه هاي گوناگون در اين زمينه و امكان پردازش مناسب اطلاعات و داده‌هاي آثار مكتوب را از جمله اهداف راه‌اندازي «كتابخانه ديجيتالي جامع فرهنگي» برشمرد. 

طباطبايي رعايت كپي‌رايت آثار را از اولويت‌هاي اين كتابخانه دانست و گفت: در اين پايگاه متن كامل كتاب‌ها همراه دسته‌بندي كتابخانه‌اي و مجموعه‌اي از قابليت‌هاي كلي و ابزارهاي گوناگون جست‌وجو طراحي شده‌اند. همچنين ايجاد زمينه‌هايي براي سطوح دسترسي‌هاي متفاوت، از ديگر قابليت‌هاي اين كتابخانه به شمار مي‌آيد.

مدير اجرايي كتابخانه ديجيتالي نور در پايان يادآور شد: گروهي از متخصصان حوزه وب، كارشناسان نرم‌افزار و پژوهشگران علوم انساني در اجراي اين طرح همكاري دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط