چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
«نامه‌های ننوشته» عباس چشامی کتاب شد

سومین مجموعه شعر عباس چشامی با عنوان «نامه‌های ننوشته» توسط انتشارات انجمن شاعران ایران منتشر و راهی بازار کتاب شد. شعرهای این مجموعه درباره موضوع هاي مختلف و در قالب‌های متفاوت سروده شده‌اند./

چشامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این دفتر دربرگیرنده 71 قطعه شعر است. اشعار این مجموعه براساس حال و هوای آن‌ها و نه تاریخ سرایش گردآوری شده‌اند.

وی افزود: مسایل اجتماعی، عاطفی و طبیعت از جمله موضوع  هايي اند که در اشعار این مجموعه به آن‌ها پرداخته‌ام.

این شاعر به دفتر شعر پیشینش اشاره و تشریح کرد: دومین دفتر شعر من با عنوان «كاش كمي بد بودي» در 114 صفحه  توسط انجمن شاعران ايران به چاپ رسيد. با مقایسه دفتر سوم با دفترهای پیشین می‌توانم بگویم این دفتر از نظر موضوع، قالب شعری و فرم، متنوع‌تر و در برگیرنده تعداد اشعار بیشتری است.

وی درباره قالب اشعار سومین دفتر شعرش اظهار داشت: این مجموعه از جدیدترین سروده‌های من گردآوری شده و اشعاری در قالب‌های نیمایی، غزل و قصیده را شامل می‌شود.

مجموعه شعر «نامه‌های ننوشته» دربرگیرنده 71 قطعه شعر در قالب‌های کلاسیک و نو ست.

«صدا»، «توحید»، «نوبت پروانه»، «ساعت دل»، «چه حال است این»، «روزگار من»، «اشارت سبز»، «یگانه»، «صدای درد»، «مژده»، «دور نزدیک»، «همسایه»، «گلریزان»، «قصه غروب»، «بر هنوزها سلام»، «غنیمت»، «اسیر»، «با خیام»، «روز تنهایی» و «من» عنوان برخی از شعرهای این مجموعه اند.

نمونه شعری از این مجموعه با عنوان «از آن همه تماشا»  
«ای کوه رو به رو!
دست سیاه دود
آن دامن بلند پر از برف را
چه زود
از چشم من ربود!
از آن همه بهانه بینایی
از آن همه تماشا
از آن همه سفید
یک چشمه
-تا بلکه سوت و کور نمانم-
یک جرعه
-تا بلکه داغدار نمیرم-
آیا
خود سهم من نبود؟!»

عباس چشامی متولد 1351 در خراسان و حدود 16 سال است که به صورت جدی‌ به سرایش شعر می‌پردازد.

پیش‌تر دو مجموعه غزل با عنوان‌های «كاش كمي بد بودي» در 114 صفحه و «چه‌ قدر دیر رسیدم» در 57 صفحه توسط نشر قو از او منتشر شده اند.

«نامه‌های ننوشته» در 142 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت چهار هزار تومان با ویراستاری فاطمه سالاروند و طرح جلدی از فرزاد ادیبی توسط انتشارات انجمن شاعران ایران، منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط