پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹

سه نویسنده اتریشی ، یک نویسنده سوییسی و ده نویسنده آلمانی به عنوان نامزدهای امسال جایزه ادبی «اینگبورگ باخمن» اتریش معرفي شدند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت این جایزه، آنتونیا باوم، میشاییل بوتسیکویک ، نینا روسمان، گونتر گلتینگر، مایا هادرلاپ، توماس کلوپ، استفن پوپ، آنا ماریا پراسلر، جولیا رابینوویچ، لایف راندت، لینوس رایشلین، آنه ریشتر، ماکسیمیلیان اشتاین باس و دنیل ویسر 14 نامزد امسال این جایزه‌اند. 

اين نويسندگان از 6 تا 10 جولای (15 تا 19 تیر) در جریان برپایی سی و پنجمین کنگره ادبیات زبان آلمانی در شهر کلاگنفورت در رقابت ادبی «اینگبورگ باخمن» حضور پیدا می‌کنند تا برای کسب این جایزه 25 هزار یورویی با یکدیگر به رقابت بپردازند. 

امسال هیات داوران این جایزه به ریاست «بورکهارت اشپینن» و متشکل از «مایا هادرلاپ»، «جولیا رابینوویچ»، «دنیل ویسر» و «دانیلا اشتریگل» است و «اورس ویدمر» نویسنده سوییسی در ابتداي مراسم به ايراد سخنرانی با موضوع «کلاگنفورت در زمینه ادبیات» مي‌پردازد. 

شرکت کنندگان امسال این رقابت در کنار جایزه اصلی شانس برخورداری از جایزه 10 هزار یورویی «کلاگه» ، جایزه 7500 یورویی «3 سات» ، جایزه «ارنست ویلنر» به ارزش 7 هزار یورو و جایزه تماشاگران را نیز دارند. جایزه تماشاگران که 7 هزار یورو ارزش دارد، امسال برای نخستین سال از سوی «ویلیگلاس» راه اندازی شده است.

در اين مراسم جایزه 8 هزاریورویی دولتی اتریش برای ترجمه ادبی نیز به «آدان کواسیسکس» و «ژوزف اشتروتس» اهدا خواهد شد. 

شرکت کنندگان این رقابت که خود درخواست هایشان را به اعضای هیات داوران تسلیم می‌کنند، باید اثر خود را پیشتر منتشر کرده و از یک انتشاراتی معرفی‌نامه داشته باشند. انتخاب نویسندگان را هفت داور بر عهده دارند. 

«اینگبورگ باخمن» نویسنده و شاعر اتریشی 26 ژوئن 1926 در کلاگنفورت متولد شد و 17 اکتبر 1973 در رم درگذشت. او که به نام مستعار «روث کلر» نیز شناخته شده، از برجسته‌ترین نویسندگان و شعرای آلمانی زبان قرن 20 است. در سال 1977 برای یادبود اين چهره ادبي جایزه اینگبورگ باخمن راه‌اندازی شد. این جایزه از آن سال تا کنون هر سال به برگزیدگان اهدا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها