محمدرضا حاتمي در گفتوگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، عنوان كرد: شناسايي آمال و انديشههاي اهالي كتاب ضرورتي است كه ناشر بايد با تكيه بر آن مسير حركت خود را تعيين كند.
وي افزود: شناسايي سليقه مخاطب براي ناشران تخصصي مانند ناشران دانشگاهي كار نسبتا آساني است چون آنها ميتوانند در تعامل با استادان دانشگاه، دانشجويان يا مطالعه سرفصلهاي درسي، كتابهاي مورد نياز جامعه دانشگاهي را تامين كنند.
حاتمي با بيان اينكه بازارسنجي در حوزه كتابهاي عمومي دشوارتر از ساير حوزههاست، اظهار كرد: ناشراني كه در اين بخش فعاليت ميكنند بايد از فضاي فرهنگي جامعه شناخت كافي داشته باشند و روحيه جمعي را به خوبي بشناسند.
وي تصريح كرد: برخي از آثار نيز علاوه بر پيشبيني خريد بازار بايد با استفاده از ذوق و ابتكار به شكلي نوين وارد بازار شده تا با استقبال مخاطبان روبرو شوند.
به گفته وي، ضروري است كه ناشران كليشههاي قديمي را رها كرده و با نوآوري در زمينههاي مختلف كتاب آثار ارزشمند و بيرقيبي ارايه كنند.
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
نظر شما