دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۱
جشنواره كتاب تورين امروز به كار خود پايان مي‌دهد

جشنواره كتاب تورين كه از روز پنج‌شنبه 12 مي (22 ارديبهشت) كليد خورد‌، امروز (دوشنبه) به كار خود پايان خواهد داد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از خبرگزاري ايتاليا،‌ برنامه‌هاي نخستين روز این جشنواره 5 روزه،‌ با كنفرانسي با عنوان «ديباچه‌اي بر كميك‌استريپ» آغاز شد و پس از آن نيز طي مراسمي، نمايشگاهي با عنوان «ايتالياي كتاب‌ها» در همين جشنواره آغاز به كار كرد. 

«آلساندرو باربرو» نويسنده و مورخ ايتاليايي نيز در سالن روسيه که مهمان امسال جشنواره بود، به خواندن كتاب «استاد و مارگريتا» نوشته «ميخاييل بولگاكوف» روسي پرداخت. 

جمعه 13 مي(23 ارديبهشت)‌ در دومين روز برگزاري جشنواره «مارگريتا هَك» ستاره‌شناس خبره ايتاليايي از كتابش با عنوان «شب ستاره‌ها: آسمان در ميان دانش و اسطوره» رونمايي كرد. 

در اين روز انجمن ناشران ايتاليا(A.I.E) نيز با همكاري سالن بين‌المللي كتاب تورين، جلسه‌اي با عنوان «بحران‌هاي مصرف و كتاب الكترونيكي. كانال‌هاي فروش كتاب، سال 2010 را چه‌گونه گذراندند» برگزار كردند.
 در اين جلسه روند فروش كتاب ايتاليا در سال 2010 با سخنراني «اِرنستو فرِ ِرو» نويسنده و منتقد ادبي‌ و «ماركو پيلولي» مدير انتشارات «پيلولي» ايتاليا مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
 
روز شنبه،‌ در سالن «جالا» «لوييس سپولوِ ِدا» نويسنده،‌روزنامه‌نگار، فيلم‌ساز و سياست‌مدار شيليايي در يك گردهمايي كه از سوي انتشارات «گواندا» برگزار شده بود، شركت كرد.
 
ديروز يكشنبه نيز اين جشنواره با چندين كنفرانس و گردهمايي از جمله كنفرانسي با عنوان «ژاپن پس از سونامي»‌ با همكاري روزنامه «لاستامپا» و با حضور «پيرو بيانوچي» نويسنده و روزنامه‌‌‌نگار، «مارتا داسو» روزنامه‌نگار انگليسي و نويسنده «بيل اِموت» و «ماريو كالابرزي» مدير روزنامه‌ «لاستامپا» به كار خود ادامه داد. 

بيست و چهارمين جشنواره كتاب تورين،‌ با مسابقه ادبي ملي «زبان مادري» همراه بود. اين مسابقه كه تنها به بانوان اختصاص دارد، امسال ششمين دوره را پشت سر گذاشت و قرار است امروز برندگان نهايي اين مسابقه اعلام ‌شوند. 

در مراسم اعطاي اين جايزه «ارنستو فررو» دبير سالن كتاب تورين و «رولاندو پيكوني» رييس موسسه كتاب، موسيقي و فرهنگ تورين و نمايندگان ديپلماتيك كشورهاي برندگان پاياني‌، حضور پيدا مي‌كنند. 

اين جشنواره هر سال با هدف شناساندن بيشتر كتاب‌ها،‌ ناشران و نويسندگان برگزار مي‌شود.

گزارشگر: مريم مجدي نسب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها