یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
بیست و دومین دوره فستیوال «زبان‌های مادری اروپا» برگزار می‌شود

خانه ادبیات شهر سالزبورگ اتریش از 4 تا 6 می (14 تا 16 اردیبهشت) شاهد برگزاری بیست و دومین دوره فستیوال «زبان‌های مادری اروپا» با حضور میهمانان بسیاری خواهد بود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، این فستیوال کوچک ادبی در این دوره بر ادبیات کشور بلغارستان تمرکز خواهد کرد و طبق اعلام «توماس فریدمان» رییس این خانه ادبیات، به‌همین منظور برنامه‌های کتابخانه، یک نمایشگاه، فیلم و موسیقی براي آن تدارک دیده شده است. 

«فریدمان» در جریان معرفی برنامه های این فستیوال اعلام کرد با وجود اين که تمام خبرهایی که از بلغارستان به ما می‌رسد خبرهای منفی است، اما در این کشور سالانه 5 هزار عنوان کتاب جدید منتشر می‌شود که بیشتر این کتاب ها آسان و سرگرم کننده برای مطالعه و سرشار از شوخی و طنز عجیب و غریب هستند. 

بسیاری از نویسندگان شناخته شده بلغار در اتریش و آلمان زندگی و کار می‌کنند و بسیاری از آن ها کتابهایشان را در انتشاراتی های اتریش منتشر می کنند و برخی نیز کتاب هایی را به زبان آلمانی می‌نویسند. 

در کنار برنامه های کتابخوانی دیمیتری دینف ، ولادیمیر زارف ، گئورگی گوسپودینوف ، الک پووف ، تزوتا سوفرونیوا و میرلا ایوانوا نمایشگاهی که توسط اسودا چکوتوا ترتیب داده شده نیز برپا می شود و برادران «ولاگراوف» هم به اجرای موسیقی می پردازند. 

از جمله جاذبه‌های این فستیوال برای شرکت کنندگان می توان به نمایش فیلم «جهان بزرگ است و رهایی در انتظار همگان است» ساخته شده توسط «استفان کوماندارفز» بر مبنای رمانی نوشته «ایلیا ترویانو» و یا فیلم «میلا از مارس» اثر «سورنیتسا سوفیا» که بارها در سطح بین المللی مورد تقدیر قرار گرفته اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها