جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
برگزاري 120 هزار مراسم ختم قرآن

برگزاري 120 هزار مراسم ختم قرآن در مدارس سراسر كشور از جمله برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش در سال جاري محسوب مي‌شود.\

علي عزتي، رييس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزراي كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: سال‌هاي گذشته در مدارس سراسر كشور شاهد برگزاري مراسم ختم قرآن بوده‌ايم، اما امسال وزارت آموزش و پرورش به شكلي مدون‌تر از گذشته و با جديت بيشتر، اقدام به برگزاري 120 هزار مراسم ختم قرآن در 120 هزار مدرسه كرده است.

وي با بيان اين كه وزير آموزش و پرورش سال 90 را سال معنويت و قرآن در مدارس ناميده است، تصريح كرد: اجرای طرح ختم قرآن در 120 هزار مدرسه تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش با هدف ترويج فرهنگ قرآني در طول سال تحصيلي 91 ـ 90 ادامه خواهد داشت.

رييس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چگونگي اجراي برنامه‌هاي مدارس قرآن گفت: 10 هزار مدرسه قرآني كه از مهرماه سال گذشته به صورت رسمي فعاليت خود را آغاز كرده‌اند، در مرحله پاياني ترم دوم به سر مي‌برند. ترم سوم اين مدارس از تابستان سال جاري آغاز خواهد شد.

مولف كتاب «هفت شهر مرواريد» ادامه داد: تاكنون حدود 2 ميليون نفر در مدارس قرآن ثبت‌نام كرده و آموزش ديده‌اند.

عزتي در پايان گفت: وزارت آموزش و پرورش تصميم دارد در سال جاري به جاي توسعه كمي مدارس قرآن، به بهبود كيفيت محتوا و برنامه‌هاي مدارس قرآن بپردازد؛ به گونه‌اي كه برنامه‌هاي مدارس قرآن علاوه بر دانش‌آموزان، اهالي محله و علاقه‌مندان به قرآن را نيز تحت پوشش آموزش‌هاي خود قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط