سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
جايگاه حوزه و روحانيت در نظام جمهوري اسلامي ايران

پژوهشگر حوزه علوم و انديشه سياسي كتاب «حوزه علميه و دولت جمهوري اسلامي ايران» را در دست تاليف دارد. اين كتاب موضع و جايگاه روحانيت را در نظام جمهوري اسلامي ايران مي‌كاود./

دكتر رضا عيسي‌نيا، عضو هيات علمي پژوهشكده علوم و انديشه سياسي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين مطلب، اظهار داشت:‌ سوال اصلي كتاب اين است كه آيا استقلال حوزه علميه در نظام جمهوري اسلامي ايران، معنا و امكان دارد و اين كه اين مساله در چه سطحي امكانپذير است.

وي بررسي اين مساله كه «آيا حوزه علميه در دوران جمهوري اسلامي مي‌تواند مستقل از نظام جمهوري اسلامي و دولت باشد يا خير؟» را پرسش اصلي اين كتاب خواند و گفت: بحث اصلي اين است، با توجه به اين كه تاكنون حوزه علميه و به طور عام‌تر «روحانيت» با نظام‌هايي كه بر سر كار بودند ـ به دليل ماهيت غير ديني و غير اسلامي آنها ـ در تضاد بود، با روي كار آمدن نظام جمهوري اسلامي ايران اين نهاد ديني چه جايگاهي دارد؟ 

عيسي‌نيا با اشاره به اين كه تقرير اين كتاب را در حجمي حدود 250 صفحه به پايان خواهد رساند، عنوان داشت:‌ تصميم دارم تاليف اين اثر را تا پايان سال 90 تمام كنم تا پژوهشكده علوم و انديشه سياسي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي آن را منتشر سازد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها